Ik ben pas verhuist en heb nog geen vaste bekapper hier, degene die ik hier had laten komen had best veel hoef laten zitten waar ik hem nog over heb bericht maar dat had hij expres gedaan en volgende keer zal hij meer doen.. apart maargoed degene die mij hem had aangewezen was een tevreden klant.
Nu hoeft het er niet mee te maken te hebben maar mijn paard is van de week een beetje roekeloos gaan rennen in de wei en is op een stuk tak gaan staan met zijn hoef en ik denk door de combinatie van een hoef die niet helemaal glad bekapt was en roekeloos in galop met de hoek op een stuk stak te staan is de hoek van de hoef opengeklapt.... flink bloeden en erg veel pijn natuurlijk..
Dierenarts geweest, sedatie, pijnstilling in kogel en hoef want hij bleef pijn hebben.. uiteindelijk het stuk er helemaal afgehaald wat los zat. Verband om, paar dagen later verband verwisseld en vandaag verband af. Morgen afspraak met hoefsmid en kijken wat we hiermee gaan doen.
Mensen ervaring hiermee? Hoelang kan herstel duren, wat kan ondertussen niet/wel..waar moet ik op letten, kan ik iets ondersteunend geven..
Het stuk hoef is er helemaal tot de kroonrand uit