Woensdag kwam ik tot ontdekking bij mijn 3,5 jarige dat ie bulten heeft tussen de kaken.
Nou heerst er droes is omgeving bij mij opstal dus ik natuurlijk van Ow als dat het maar niet is.
Toevallig was er een dierenarts voor iemand anders bij mij op stal daar meteen aangevraagd wat het nog zijn.
Zij wist het ook niet voor droes zat het te laag. En aangezien hij ook geen koorts heeft of snotneus. Was het misschien zijn lymfe maar kon ook eventueel kleine kans zijn op droes.
Nou hou ik het al paar dagen in de gaten en temperatuur hem iedere dag. Haal hem niet uit de paddock.
Maar hij toont niet ziek dat is duidelijk hij bokt en rent en is lekker klierig en begint zich nu ook wat te vervelen aangezien die normaal om de dag even uit de paddock gehaald. Voor de zekerheid doen we hem niet uit de paddock halen voordat het wel droes is.
Maar nou zie ik geen verschil in de bulten of het gegroeid is.
Hij is in juli naar de tandarts geweest had toen hoop losse doppen die zijn er toen uitgehaald.
Hebben jullie dit eerder is gezien of weten jullie wat het is?
Dit is woensdag dat ik het dus zag

En dan vandaag

Kort gras kan het trouwens ook niet wezen want het gras is aardig lang bij hem. En hij krijgt er nog naast onbewerkt hooi