Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Charaz schreef:Ik zie hier dat veel mensen veel water adviseren, ik heb altijd geleerd dat als paarden bijvoorbeeld pulp ongeweekt eten je ze juist GEEN water mag geven, omdat het dan in de maag gaat uitzetten.
Charaz schreef:Ik zie hier dat veel mensen veel water adviseren, ik heb altijd geleerd dat als paarden bijvoorbeeld pulp ongeweekt eten je ze juist GEEN water mag geven, omdat het dan in de maag gaat uitzetten.
Gini schreef:Charaz schreef:Ik zie hier dat veel mensen veel water adviseren, ik heb altijd geleerd dat als paarden bijvoorbeeld pulp ongeweekt eten je ze juist GEEN water mag geven, omdat het dan in de maag gaat uitzetten.
Ik doe maar een gok: maar uitzetten doet het toch wel in de maag. En als er maar net genoeg water bij zit, dan wordt dat een best wel droge grote hoop. Zo een beetje het gevoel als je twee boterhammen tegelijkertijd in je mond stopt. Al je speeksel wordt geabsorbeerd en wat overblijft is een grote kleffe broodmassa die moeilijk weg te slikken is. Als je daar echter water aan blijft toevoegen wordt het op den duur zo nat dat het brood zelf bijna vloeibaar is en gemakkelijk door de slokdarm gaat.
Ayasha schreef:Dat knagen zou ook te maken kunnen hebben met last van de maag... Mogelijk is het geen baldadigheid maar een symptoom.