Paard oppervlakkige buigpees operatie of niet?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ares123

Paard oppervlakkige buigpees operatie of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-21 13:37

Hallo, mijn 7 jarige pre is laatst jaar september geopereerd aan beide achterbenen. Peesschede/manica.
Het rechter achterbeen is helemaal goed genezen het andere was altijd wat gezwollen en hij stond vaak nog in rust stand met dat been.
Maar de da zei toen dat ik me hier geen zorgen over moet maken.
Na lange tijd rust en revalidatie thuis hebben we begin mart het training langzaam weer opgepakt. Wat goed ging. 4 weken geleden begonnen die probleme. Zijn linker achterbeen weer dik en warm. Kreupel alleen in draf. Da 1 erbij gehaal
t (helaas een andere omdat onze da is verhuizt) diagnose van hem peesschede ontstoken omdat het littekenweefsel geirreerd.
Fotos en echo gemaakt.
Omdat ik dit niet vertrouwde (jonge nieuwe arts en wat onbeholfen) toch maar andere da erbij gehalt uit een andere kliniek. Hun zagen wat heel anders de oppervlakkige buigpees is beschadigd. Hun advies: kijkoperatie,en kijken of ze nog iets tegen komen omdat ze op de echo bijv.de diepe buigpees niet goed kunnen zien. En stamceltherapie dit kan dan gelijk gedaan worden.
Maar ik vraag me toch af of de operatie echt nodig is en of het niet ook zonder kan. Hebben jullie Tips? Of zelf ervaringen ?