Ring worm

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

alice0cullen

Ring worm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-21 12:11

Ik zit momenteel met iets in mijn hoofd en ik moet even checken of ik hier een groter probleem van maak dat het is.

Ik sta momenteel op een stal al ruim 10 jaar, maar laatste tijd speelt er van alles. De emmer is eigenlijk een beetje overgelopen met een besmetting van ringworm. Mijn paard stond bij haar paarden in de wei en er werd bij drie van haar paarden ringworm geconstateerd. Dit heeft ze verzwegen voor alle klanten en uiteindelijk over gelogen.

Ik heb hierop mijn paard gewassen met schimmel spul en haar uiteindelijk in de andere groep waar geen schimmel zit laten plaatsen.

Nu kwam ik vanochtend op stal en bleek stonden de drie veulens met flinke ringworm in mijn stal, terwijl er 9 stallen van haar leeg stonden. Ik ben hier pissig over geworden maar zij zegt nu dat het niet besmettelijk is via de stal.

Ben ik nu dramatisch of heb ik ergens wel gelijk?

leestmee

Re: Ring worm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 12:18

Ik was net zo pissig geworden. Ik weet niet precies hoe het met de besmettelijkheid via stal zit maar ik zou het risico niet willen lopen.
Worden die veulens nu wel behandeld of nog niet? Ik kan me zo indenken besmet paard schurkt tegen *insert boxdeel* en de jouwe vindt dat ook wel een goed idee dan is er toch kans op besmetting lijkt me.
Ik vind het buitengewoon egoïstisch van eigenaar besmette veulens, ook gemakzucht

Cowgirl

Re: Ring worm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 12:41

Als er iets besmettelijk is is het wel ringworm. Ik heb het zelf ook gehad toen er een aantal kittens in de opvang het hadden. Zo jammer dat het niet even gemeld word om het gezamelijk aan te pakken. Het is niet dodelijk en goed te behandelen. Niks om daar over je mond te houden of je voor te schamen. Als het je al een tijdje zo hoog zit word het misschie tijd om eens vedete kijken.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-21 12:50

Cowgirl schreef:
Als er iets besmettelijk is is het wel ringworm. Ik heb het zelf ook gehad toen er een aantal kittens in de opvang het hadden. Zo jammer dat het niet even gemeld word om het gezamelijk aan te pakken. Het is niet dodelijk en goed te behandelen. Niks om daar over je mond te houden of je voor te schamen. Als het je al een tijdje zo hoog zit word het misschie tijd om eens vedete kijken.

Hier sla je de spijker helemaal op zijn kop. Ik ben nu ruim een maand aan het kijken naar iets anders maar het is ontzettend moeilijk in mijn omgeving. En dan spelen er nog wat andere dingen. Heb net gesproken met andere stal genoten en het blijkt dat ze ook hebben gelogen over een bloedwormen besmetting.

Moet nu eerst een mest onderzoek opnieuw gaan doen en hopen dat ze toch vrij is.