1 van de paarden die ik train is sinds een week of twee wat stijf in de training en ik merk ook dat hij minder snel op adem komt na afloop. Dit is eerder nooit een probleem geweest en dus echt iets van de laatste 2 weken. Hij lijkt ook wat sloom te zijn maar eet/drinkt/poept/plast wel gewoon gezond.
Ik geloof niet dat hij 'overwerkt' is. Hij heeft tussendoor genoeg vrije dagen gehad en ook een massage behandeling met PEMF.
Ik heb wat research gedaan en lees dat een tekort aan vitamine E best wel eens de oorzaak zou kunnen zijn.
De dierenarts komt aanstaande donderdag om bloed af te nemen om te kijken wat het vitamine E level is.
Wat zou ik de dierenarts kunnen vragen om nog meer te testen? Of zie ik iets compleet anders over het hoofd dat ik zou kunnen bespreken met de dierenarts?
Nogmaals, het is echt vrij minimaal, ik denk dat veel eigenaren het niet eens op zou vallen. Maar ik ken dit paard goed en mijn gevoel zegt dat hij iets mist. Overigens glanst hij, zit goed in de bespiering en is goed op gewicht.
Nu woon ik in North Carolina waar het op dit moment warm is en heel drukkend. Ik rijd hem in de ochtenden rond 7 uur wanneer het nog aardig te doen is (lees 29 graden).
Alvast dank voor het meedenken