ik heb een schimmelmerrie met helaas 2 wat grotere melanomen. 1 bij de anus en 1 beetje tussen de vulva en bilspleet in. Nu zei mijn vorige DA altijd laat ze maar zitten, mijn nieuwe dierenarts (we zijn verhuisd van stal) zegt echter ik zou ze wel operatief laten verwijderen. Ik ben nu heel erg aan het twijfelen wat te doen. Ze heeft ogenschijnlijk absoluut geen last van de melanomen, verder denk ik dat
ze er sowieso nog meer gaat krijgen want er zitten bij de staartwortel ook al 2 kleintjes. Ze is 16 jaar en wordt nog een beetje recreatief gereden en grondwerk mee gedaan. Ik ben me er van bewust dat als ik ze niet laat weghalen dat ik op een gegeven moment moet beslissen of ze er mee verder kan leven en dat ik waarschijnlijk moet besluiten haar in te laten slapen. Aan de andere kant ben ik bang dat ze na een operatie misschien veel pijn kan hebben of dat ze alsnog snel terug groeien, of dat het gaat infecteren op die plek oid.
Zijn hier meer mensen die ervaring hebben met operatief verwijderen van melanomen? En zijn hier ook al mensen die ervaring hebben met het (nog experimentele) vaccin tegen melanomen?
ik hoor het graag