Cure-mok verdwenen? Vervangend product?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marley93

Cure-mok verdwenen? Vervangend product?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-21 16:43

Ik gebruik al een aantal jaar de Cure-mok pillen, en ben er heel tevreden over. Bij mijn twee eigen paarden heb ik goede resultaten gezien zowel bij het starten met de pillen bij bestaande mok, en de pillen gebruiken om mok te voorkomen.
Nu wilde ik het weer kopen om te voorkomen dat ik van het najaar weer lang moet wachten op mijn bestelling (dit was vorig jaar het geval), maar het lijkt helemaal uit de productie te zijn gehaald. -O- Ik kan het werkelijk nergens meer vinden.

Zijn er bokkers die hier toevallig meer van weten, en (voor mij eigenlijk belangrijker): wat raden jullie aan ter vervanging? Het liefst iets wat preventief werkt, want ik wil gewoon voorkomen dat er überhaupt mok ontstaat.
De pilletjes vond ik juist ontzettend handig omdat je deze gewoon door het voer kon geven. Dat gedoe met druppeltjes en dat het paard dan een halfuur van tevoren en erna niets zou mogen eten, daar heb ik eerlijk gezegd gewoon niet altijd tijd voor en/of zin in.

rosslover

Re: Cure-mok verdwenen? Vervangend product?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 17:02

Wij gaven ze ook altijd, ze zijn al zeker sinds december nergens meer te krijgen.. de paardendrogist zei via facebook dat ze gewoon terug kwamen en dat ik me geen zorgen hoefde te maken, maar we zijn nu 8 maanden verder en er is niks veranderd. Helaas heb ik niks anders gevonden wat net zo goed werkt, vet balen ;(

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 17:28

Nathalie w

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 17:38

Klopt maar zijn druppels nu ipv tabletten.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-21 18:10

Afbeelding

Dit zijn de pillen. Was dat van Puur dan, dat wist ik niet. Of zijn ze overgenomen? Balen dat het nu de druppels zijn.

Paardendrogist heb ik ook even gemaild, die hebben vaak ook wel ideeën met betrekking tot plaatsvervangende producten.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 09:47

rocky_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 23:47

marley93 schreef:
[ [url=m/fU9r4V.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit zijn de pillen. Was dat van Puur dan, dat wist ik niet. Of zijn ze overgenomen? Balen dat het nu de druppels zijn.

Paardendrogist heb ik ook even gemaild, die hebben vaak ook wel ideeën met betrekking tot plaatsvervangende producten.

Heb je een reactie van hen gehad? Ook ik kwam er tot mijn schrik achter dat de pillen nergens meer verkrijgbaar zijn. Door deze pillen is mijn oudje mok vrij en heeft hij gelukkig niet zo vaak een einschuss meer. Gelukkig heb ik nog een aangebroken potje staan, maar dit is wel echt flink balen. Als ik het geweten had, dan had ik nog een voorraad ingeslagen.

Heeft iemand anders eventueel nog alternatieven wat preventief echt werkt?

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 01:16

Ik heb even gezocht, de ingredienten zijn volgens mij alleen maar Sulfur D6, Graphites D6. Die zijn los te bestellen. Moet je er alleen nog achter komen wat de dosering dan moet zijn. Van de Cure-Mok is dat 2-6 tabletten per dag, ik zou beginnen met van ieder 2 of 3.

lennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 06:31

de mok thee van chevalcare helpt goed tegen mok

rocky_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 11:29

KootMiraDrum schreef:
Ik heb even gezocht, de ingredienten zijn volgens mij alleen maar Sulfur D6, Graphites D6. Die zijn los te bestellen. Moet je er alleen nog achter komen wat de dosering dan moet zijn. Van de Cure-Mok is dat 2-6 tabletten per dag, ik zou beginnen met van ieder 2 of 3.

Dat is top! Ik ga eens op het potje kijken. Wie weet dat ik het inderdaad zelf de losse ingrediënten kan gaan gebruiken.

lennie schreef:
de mok thee van chevalcare helpt goed tegen mok

Top dankjewel! Ik ga daar ook eens naar kijken.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 11:53

Je kunt ook gewoon MSM voeren (is zwavel). In Duitsland bestellen, kost het een tientje per kilo.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-21 13:20

Ik kreeg inderdaad ook de tip van de thee, die ga ik zeker proberen! Las ik hier op bokt ook al goede onafhankelijke recensies van. Ik ben niet zo van het zelf aandokteren (niet banketstaaf bedoeld trouwens, maar ik ben op dit moment heel moe en weet even niet goed hoe ik het anders moet beschrijven), dan ben ik altijd bang dat ik toch niet de goede samenstelling of iets gebruik.

Van de Cure-Mok is nog niet zeker of het weer geproduceerd zal gaan worden. Ik ga dus maar uit van het ergste en neem aan dat het gewoon uit productie blijft...

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 21:59

Een homeopaat kan de dosering voor je uitrekenen v.w.b. de 2 middelen die ik noemde.