Ik had in het overgewicht topic mijn vraag gesteld. Maar dacht later, misschien kan ik beter zelf een topic aanmaken.
We hebben onze pony nu dik een jaar. Hij zou eigenlijk voor de verkoop zijn. Maar hij is zo leuk en we hebben allemaal een klik met hem. Later hoorde we dat hij veel verhuisd is en niet de fijnste plekken heeft gehad. Daarom blijft hij lekker bij ons

We hebben in het begin niet veel verandert in zijn voerschema en hem eerst een paar weken laten wennen. Na een tijd van opbouwen zijn we nu een aantal maanden fanatiek aan het rijden. Mijn dochter en een vriendinnetje van mijn dochter rijden hem en onze andere pony. We hebben elke week priveles en rijden bij de ponyclub. We wisselen het rijden af met boritjes en longeren.
De pony was obesitas toen hij bij ons kwam. Hij zag er heel grappig uit. De da riep gelijk, direct afvallen!!! Dat zijn we nu een aantal maanden aan het doen. Hij is 100kilo kwijt. We doen het afvallen rustig aan, omdat hij maagzweren heeft gehad.
We lopen er gegaan dat hij de laatste tijd niet voorruit te branden is.
Hij krijgt Vitalvix daily complete timothee. Hoeveelheid zoals aanbevolen. En 4x per dag hooi. Dit wegen we op advies van de da. Overdag staan ze op de wei waar niet veel gras meer staat.
Als supplement krijgt hij magnesium, vitamine E en glucobalance.
De afgelopen maanden is de arbeid niet verandert.
Wel krijgt hij Vitalbix timothee omdat hij niet goed tegen Luzerne kan (allergie test) en krijgt hij wat minder hooi.
Wat zou ik hem kunnen voeren zodat hij wat meer energie heeft. Liefst zonder veel suikers, zetmeel en Luzerne. Op advies van een stalgenoot heb ik red cell besteld, voor een boost
Ik kom er zelf niet uit.