eiwitarm voedsel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

eiwitarm voedsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-04 21:56

wat is allemaal eiwitarm voedsel en wat kan ik dan het beste voeren ?
iemand ervaring ?

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 22:04

Van havens hebben ze eiwitarme muesli. Wij hebben het een poosje gevoerd aan een shet die hoefbevangen was geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 22:14

In mais zit 0% eiwit, nadeel is wel dat ze er snel dik van worden.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 22:27

Ik dacht Pavo Gold.

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 09:33

Ilindra schreef:
In mais zit 0% eiwit, nadeel is wel dat ze er snel dik van worden.


Euhm... dit is niet helemaal waar hoor Lachen In mais zit zo rond de 8% eiwit Knipoog

Wat is de reden dat je eiwit-arm wilt gaan voeren Lars?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 11:41

Dan heb ik het vast verkeerd begrepen, ik dacht dat koeien die snijmais krijgen altijd sojaschroot of iets anders eiwitsrijk erbij kregen omdat mais geen eiwitten zou bevatten Verward
De landbouwschool is ook alweer een jaar of 17 geleden Haha!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 11:53

Ik heb een eiwitgevoelig paard thuis staan en die krijgt Reform Muesli van Havens en Power Plus Mix van Havens. Beide speciaal voor eiwitgevoelige paarden. Mijn paard doet het er super op!
Maar wat is de reden dat je eiwitarme brok wil voeren?

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-04 13:18

Maarten"]
[quote="Ilindra schreef:
In mais zit 0% eiwit, nadeel is wel dat ze er snel dik van worden.


Euhm... dit is niet helemaal waar hoor Lachen In mais zit zo rond de 8% eiwit Knipoog

Wat is de reden dat je eiwit-arm wilt gaan voeren Lars?
[/quote]

ze heeft het aan dr nieren (plast ook erg veel ) meer ze kunnen niks vinden nou zie toevallig de dieranartsassistent/ bekende/ vriendin
van nou bij honden en katten stellen ze een eiwit arm dieet in dan, dus ik wil dit met mn dierenarts overleggen om te kijken of dit zin kan hebben bij mijn paard vandaar

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 15:27

Op zich wel een goede redenatie van die vriendin van je Lachen Klinkt heel logisch en lijkt me het proberen waard Als je op zoek gaat naar een eiwit-arm voer zorg dan dat je een voer vindt wat zeer hoogwaardige eiwitten bevat die makkelijk te verteren zijn en daardoor beter benutbaar zijn. Op die manier krijgt je paard toch nog de juiste hoeveelheden aminozuren binnen die hij gewoon nodig heeft voor zijn onderhoud maar heeft minder last van de stikstof die vrijkomt bij de vertering. De stikstof is de stof die zorgt voor een overmatige productie van ureum (een afvalstof van de lever). Deze ureum belast de nieren weer omdat het uit het lichaam verwijderd moet worden. Als je dus zorgt dat er zo weinig mogelijk ureum wordt geproduceerd door zo goed mogelijk verteerbare eiwitten te gebruiken dan belast je de nieren dus veel minder. Ik kan je helaas niet zeggen welke fabrikanten dergelijke ingrediƫnten gebruiken, maar leg ze je probleem eens voor. Als je wilt kun je bovenstaand verhaal erbij vermelden zodat het hun ook wat duidelijker wordt waarom jij een voer wil hebben wat minder belastend is voor de nieren Lachen Succes!!

Ilindra: een koe heeft een bepaalde hoeveelheid eiwit nodig in zijn rantsoen om melk te produceren. Mais alleen voorziet niet in deze hoeveelheid en daarom wordt er geadviseerd om eiwitrijke grondstoffen bij te voeren Lachen