Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Tessebes schreef:Je kan een premieberekening doen online. Vervolgens bepalen of je het risico wil afdekken met een verzekering. Ik vrees dat het een flinke premie wordt.
Waarom wil je verzekeren?
Luzerna schreef:Ik denk dat ik haar bij equipe 4 wil laten verzekeren inclusief de ziektekostenverzekering 4 plus. En dan voor 10.000 en later voor 6000. Dan krijg ik de maximale ziektekosten vergoed (maximale bedrag + eigen risico is ongeveer 6000). Mocht hij overlijden krijg ik dan bijna de helft van het aankoopbedrag en later dan minder. Klinkt dat wijs?
minouesmee schreef:Nee, niet verzekeren zeker niet als je zelf de middelen hebt. Is echt zonde ban je geld. Je kan beter zelf elke maand wat geld opzij zetten voor onverwachte kosten.
Tessebes schreef:minouesmee schreef:Nee, niet verzekeren zeker niet als je zelf de middelen hebt. Is echt zonde ban je geld. Je kan beter zelf elke maand wat geld opzij zetten voor onverwachte kosten.
Dat zeggen alleen mensen die bijna nooit wat met hun paard hebben. Tot die gelukkige groep behoor ik helaas niet. Ik heb de afgelopen jaren zoveel kosten gehad, daar valt niet tegenaan te sparen. Ik verzeker overigens niet voor het aankoopbedrag. Mijn huidige paard heb ik voor 3500 verzekerd.