Het gaat om een 4 jarig paard, op dit moment nog wat schraal en mager, wordt 3/4 dagen per week 30 min getraind. Hij loopt op een paddock paradise, daar krijgt hij voordroogkuil gemengd met stro naast 2 uur weidegang per dag. Sinds hij hier staat en kuil ipv hooi krijgt merk ik dat hij is beginnen te schuren met zijn staart en manen, niet heel extreem maar wil graag erger voorkomen.
Hij krijgt nu 100 gram pavo vital, 30 ml lijnzaadolie en een halve schep fibrebeet (+water) per dag. Hij doet het hier nu goed op, komt langzaam wat aan en wordt mooier in bespiering. Mijn idee is om als hij goed op gewicht is de fibrebeet af te bouwen en te vervangen voor een sportbrok voor een beetje extra power. Ik kom er niet helemaal uit wat voor brok het beste is. Zijn vitamines en mineralen haalt hij als het goed is uit de vital. Daarnaast wil ik nog wat geven voor extra energie. Belangrijk is ook dat ik maar 1 keer per dag kan voeren na het rijden, dus wil ik niet te veel voer geven, liefst max 1 volle schep brok per dag. Maar tegelijkertijd wil ik ook niet te veel suikers+zetmeel geven, dat is weer het paradoxale