Mijn paard heeft een wondje die ik enkele dagen terug ontdekte, bij nader inzien heeft deze wond er al eerder gezeten, maar toen leek het gewoon en schrammetje en stelde weinig voor, nu met beter controleren ontdekte ik dat er onder de viezigheid en korst toch wel een hele lelijk plek zit die niet goed wil helen.
Het is maar een kleine plek, en helaas door verhuizing van stalling en nieuwe rangorde bepaling in de kudde heeft mijn paard het de laatste maanden wat zwaar te verduren gehad. Tot nu toe zijn alle plekken uit zich zelf goed geheeld en waren het maar schrammen, maar bij deze heb ik mijn twijfels, hij ziet er anders uit en heel eerlijk, mijn paard heeft in de afgelopen 10 jaar nog nooit echt wondjes gehad tot deze verhuizing.. Ik weet dus niet zo goed wat ik er van moet vinden.
Voordat ik nu naar de dierenarts (zal ivm een verhuizing naar een nieuwe DA moeten) ren en ik keihard uitgelachen word voor dit kleine wondje, wat denken jullie hier van? Iemand ervaringen mee dat zo iets uit zich zelf goed heelt, of moet er iets speciaals aan te pas komen?
Het klopt dat de plek iets verdikt is, dat komt omdat de wond precies ontstaan is op een oude schieffel van zeker zo'n 8 jaar geleden, ik gok dat dit toeval geweest is, wond zelf is niet warm of dik, ze loopt ook prima. Alleen hij wil dus niet lekker dicht.
Ze staat 24/7 buiten, dus viezigheid is niet te vermijden, wat ik nu al doe is zover het lukt dagelijks spoelen en insmeren met honingzalf.
Indien nodig ga ik uiteraard een dierenarts opzoeken, maar even benieuwd naar een andere mening voor dat ik dit voor niks doe, ik heb geen stalgenoten, dus die kan ik het lastig vragen, sta er alleen voor.
Bij mijn oude dierenarts had ik het wel durven vragen, maar die zit inmiddels veel te ver weg, moet nu in de omgeving Arnhem op zoek naar een nieuwe, en weet nog niet zo goed waar ik prettig terecht kan.
Toen ik de wond ontdekte

2 dagen later wat pussig dus af gaan spoelen

Bij het afspoelen liet te korst vrijwel direct los en dit kwam er onder vandaan, geen bloed

En dit is nu een paar dagen verder, wond blijft vies, komt geen mooie korst op behalve dat hij vol met aangekoekte viezigheid zit als ik op stal kom van het rollen ed in zand natuurlijk, maar dat spoel ik er vrij makkelijk af.