Er zijn twee verschillende dierenartsen langs geweest. De eerste keek vijf minuten, zei dat het mijt was en spoot haar toen Dectomax in. Hij vertelde mij ook dat ik haar twee keer moest wassen met Neocidol. Dit heb ik braaf gedaan, maar eigenlijk werd het na deze behandeling alleen maar erger. Waar het eerst een paar plekjes op de hals waren, verspreidde zich dit daarna ook over het hoofd. Dit meldde ik, waarna hij zei dat het waarschijnlijk nog steeds mijt was. Dit vertrouwde ik niet, gezien hij nooit een afkrabsel had genomen, waarna ik naar een andere DA ben gegaan.
De tweede DA had geen idee toen ze het eerst zag. Zij gaf aan dat het misschien wel mijt had kunnen zijn geweest, maar dat ze dat nu niet met zekerheid kon zeggen. Ze heeft toen een afkrabsel genomen. Ze kon onder de microscoop niets zien en gaf aan dat het haar niet logisch leek dat het mijt (of een andere ectoparasiet) was en vertelde daarna dat ze eigenlijk niet wist wat het wel kon zijn behalve misschien een allergie. Ze is nog eens langs geweest om te kijken, maar had echt geen idee en zei dat ik misschien kon smeren met Leovet huidolie, zodat haar huid tot rust kon komen. Dit helpt wel een soort van, maar tegelijkertijd weet ik dit niet zeker, gezien het feit dat het met vlagen erger en minder erg lijkt te zijn. Heeft iemand hier misschien ervaring met deze plekjes?