Omg wat heftig!
Heeft t spul van dierenarts wel geholpen dan?
Wat doe je er nu tegen? Wij spuiten preventief tegen processie rups, maar dat kan ik niet verwachten van de pension stal waar ze staat.
Wij zitten wel tegen het bos aan.
sasja0705 schreef:Hier hetzelfde bij onze Friese merrie, bovendien heeft zij ook nog CPL.
Afgelopen jaar hadden wij een hele rij bomen aan de overkant van de wei met processierupsen.
Toen hadden opeens alle 4 paarden bultjes net als van brandnetels.
Bij 3 trok het weer weg... bij ons merrie opeens overal wondjes van neus tot aan de staart.
Gesmeerd, gewassen, gespoten en pas in de late herfst weer in orde.
Nu 3 weken geleden opeens weer.
Da erbij, eerst spuit met bijmite, dan Novacam, dan AB, dan anti-allergie spuit...
Tot die dag, dat de DA de eerst kwam, had ik ze nog op de benoemde wei en voor geen meter an die k*** rupsen gedacht.
Wel heb ik ze sindsdien op een andere wei.
4 dagen nadat de DA er was, bracht ik mijn mest weg en wat zie ik ? De erste linten om die bomen.
Dus even de gemeente gebeld en ja hoor, de melding opzich was er al 2 weken geleden gemaakt maar nu zijn ze pas overal aan het rondrijden om de linten te plaatsen, grrr.
Dus voor mij zijn de rupsen toch wel de oorzaak van die ellende.[ [url=m/erKGN0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/yeYq7B.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/yeYq7B.jpg]Afbeelding[/url] ]
Enige wat ik nu doe is de wondjes ,korstjes, insmeren met vaseline zodat ze zacht blijven.
En maar hopen dat gauw over.
Gelukkig hadden wij deze wei al opgezegd per september.
Maar daar gaan ze zo of zo niet meer naar toe, dan maar dubbel extra hooi bij voeren