Mijn paard is altijd al een druktemaker geweest en kan slecht stilstaan. Vooral als hij alleen is uit dit zich in constant heen en weer draaien en schrapen met zijn hoeven. Ook schijt hij dan de hele boel onder. Het is altijd al een stesskip geweest, maar nu met de verhuizing wordt dit dus uitvergroot. In z'n stal en op de wei gaat het goed, met rijden gaat het ook best goed. Maar het opzadelen is echt drama. Hij kan super slecht alleen zijn en de poetsplaats is dus apart van de stallen. Nu zou ik natuurlijk prima in de stal kunnen opzadelen, dus dat ga ik ook proberen.
Aangezien hij sowieso snel gestresst is (loopt snurkend over het erf en schrikt van alles) en ook altijd alert, wil ik kijken of ik hem kan ondersteunen met bepaald voer. Hij krijgt nu gras, hooi en sportbrok. Wat zou ik hem kunnen geven een kruiden / supplementen / voer waar hij wellicht iets minder gespannen van zou worden. Of wie heeft er een tip waar ik om voedingsadvies zou kunnen vragen.
Mijn laatste paard is is verkocht toen ik 17 was, nu 19 jaar geleden, dus ik ben nog wat zoekende in hoe ik dingen aan kan pakken. Tips zijn welkom!