Klinische/ röntgenologische keuring DUITSLAND

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AikePeer

Klinische/ röntgenologische keuring DUITSLAND

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-21 09:04

Ik heb geen idee of het hier goed staat ..

Ik ben bezig met een paard in Duitsland om mogelijk te kopen.
Nu zou ik deze graag klinisch en/of röntgenologsch laten keuren maar ik ken heg nog steg in Duitsland.
Wie weet er goede dierenarts/ paardenpraktijken in de buurt rondom Frankfurt.
En wat zijn de gemiddelde kosten in Duitsland.

De eigenaar van het paard heeft een dierenarts benaderd en die sprak over 400 euro voor klinisch en 800-1000 euro voor röntgenologisch. Iemand enig idee of dit normale kosten in Duitsland zijn?

Toushie

Re: Klinische/ röntgenologische keuring DUITSLAND

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 09:34

400 euro voor een klinische keuring is ook in Duitsland veel, maar net zoals in Nederland lopen prijzen uiteen.
Beste is om zelf dierenarts daar te benaderen en voor alleen klinische onderzoek kan je dan vragen wat de kosten zijn van een AKU.

Ik weet dat ik hier in Duitsland iig nog geen 200 euro kwijt was voor een AKU. Dus vind 400 vrij aan de hoge kant.

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-21 09:39

Bedankt voor je reactie ! Ik heb gister al een dierenarts gemaild voor een prijsopgave. Goed om te horen dat dit vrij hoog is, ook voor Duitse begrippen

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 12:01

Toushie schreef:
400 euro voor een klinische keuring is ook in Duitsland veel, maar net zoals in Nederland lopen prijzen uiteen.
Beste is om zelf dierenarts daar te benaderen en voor alleen klinische onderzoek kan je dan vragen wat de kosten zijn van een AKU.

Ik weet dat ik hier in Duitsland iig nog geen 200 euro kwijt was voor een AKU. Dus vind 400 vrij aan de hoge kant.

Het hangt in Dld heel erg af van welke DA en of het een kliniek is of niet. De meeste grotere klinieken rekenen echt zoveel en zijn ook echt duur. Ik heb al meerdere paarden in Dld laten keuren, en er was echt veel verschil in kliniek of gewoon een DA. Mijn oude baas had ook een kliniek en die was ook echt aan de prijs voor keuringen.

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-21 12:04

Oke, goed om dus even verder te informeren. Wat ik ook begreep was dat ze in Duitsland een uitvoerige/kritischere klinische keuring doen dan hier? Klopt dat?
Weet jij wellicht goede dierenartsen in de buurt van Stockstad am Main ? ☺

JeanneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 14:03

Consulteer je Nederlandse veearts om te vragen wat daar een goede kliniek is... De grote klinieken weten vaak heel goed waar je moet zijn voor een degelijke aankoop keuring...

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 14:14

AikePeer schreef:
Oke, goed om dus even verder te informeren. Wat ik ook begreep was dat ze in Duitsland een uitvoerige/kritischere klinische keuring doen dan hier? Klopt dat?
Weet jij wellicht goede dierenartsen in de buurt van Stockstad am Main ? ☺

De laatste die ik heb laten keuren was in NL, bij de Watermolen, die waren net zo kritisch als mijn Duitse DA/baas ;) :+ Kan dus niet zeggen dat ze in Dld. nou uitvoeriger zijn. Wel dekken ze zichzelf erg goed in. Aanklachten naar een DA voor een foute keuring willen ze echt vermijden.

Zat in Noord Dld. dus nee heb geen info over goede DA's in die omgeving.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 14:14

Pfoe helaas weet ik in de omgeving niks.
Er is een Facebook groep Nederlanders in Duitsland.
Misschien dat daar iemand zit die wat weet.
Die groep is best groot.
Wie weet zitten er meerdere paardenmensen