Waar betrouwbaar onderzoek breuk SI-gewricht of bekken?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

vierspan

Waar betrouwbaar onderzoek breuk SI-gewricht of bekken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-21 19:31

Waar zou je een betrouwbaar onderzoek van een mogelijke in het breuk SI-gewricht of bekken kunnen laten doen?
Zodanig dat je dit als leek ook kunt volgen, dus geen wazige echo waarbij je de toelichting dan maar moet geloven. Belangrijk is dus goede apparatuur en een kundige arts.
Wellicht Heesch, Someren, Lummen?
Eventueel ervaringsverhalen zijn zeer welkom.

Saaams

Re: Waar betrouwbaar onderzoek breuk SI-gewricht of bekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 19:35

Ik zou SMDC in Heesch kiezen. Eventueel dmv scintigrafie

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 19:36

Wij hebben jaren geleden sintgragie gedaan van si gewricht bij de Lingehoeve in Lienden dacht ik.

vierspan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-21 22:29

Saaams schreef:

Heb je zelf ervaring met de echo of de scintigrafie van het SI-gewricht of bekken bij je paard?

vierspan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-21 22:30

caro29 schreef:
Wij hebben jaren geleden sintgragie gedaan van si gewricht bij de Lingehoeve in Lienden dacht ik.

De Lingehoeve is ook een optie inderdaad.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 22:32

vierspan schreef:
Saaams schreef:

Heb je zelf ervaring met de echo of de scintigrafie van het SI-gewricht of bekken bij je paard?

Ja, mijn pony heeft 2 keer een inwendige echo gehad voor de binnenkant bekken & SI.
(Nieuwbotvorming rondom SI rechts is de diagnose)

En we hebben de rechterheup van buitenaf eens op de echo gehad.

Scintigrafie heb ik niet laten doen ivm de hoge kosten.
Ik was al zo onwijs veel geld kwijt vooraf bij mn eigen DA die het niet kon vinden. Dat ik later nog gekozen heb voor een second opinion in Bodegraven ipv scintigrafie.

Mijn pony doet het naar omstandigheden goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 22:33

Heesch. Betreffende onderzoek niet gedaan maar wel een hele fijne ervaring op deze kliniek gehad met paard van een vriendin. Zeer veel kunde.

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 22:47

Heesch, hier zowel echo als scintigrafie gedaan bij vermoeden bekken probleem. Bleek het gelukkig niet te zijn, maar wel goed in kaart kunnen brengen zo.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 01:52

Heesch zou ik afraden. Bij mijn paard hebben ze een rectale echo gemaakt en bij een second opinion bleken ze er compleet naast te zitten met hun diagnose, wat me onnodig een bak met geld gekost heeft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 07:27

Horseware schreef:
Heesch zou ik afraden. Bij mijn paard hebben ze een rectale echo gemaakt en bij een second opinion bleken ze er compleet naast te zitten met hun diagnose, wat me onnodig een bak met geld gekost heeft

Zelfde ervaring alleen dan met ataxie.

Ik heb zelf een heel goede ervaring met de Lingehoeve (Henk).

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 07:36

Ik heb wel hele goede ervaring met heesch juist. Ik ga niet meer naar een andere kliniek. Hoewel de scintigrafie in de lingehoeve was, was wel de da die nu in heesch zit en heeft ook daar onze onderzoeken allemaal gedaan. Zowel de scintigrafie, als echo van si en diverse andere dingen. Heel duidelijk uitgelegd en ook overlegd wat ze zagen en waarom dit of dat bekeken moest worden of juist niet.

Van elke kliniek heb je slechte verhalen. Zo ga ik niet meer naar Bodegraven omdat dat bijna mijn paard gekost heeft en onherstelbare schade omdat ze niet verder wilde kijken. Maar daar kunnen anderen juist weer hele goede ervaringen hebben.

vierspan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-21 09:11

Dat klopt inderdaad MyWishMax, overal zijn er goede en slechte verhalen, dat maakt het allemaal nog moeilijker natuurlijk.

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 09:32

Jorienn schreef:
Heesch. Betreffende onderzoek niet gedaan maar wel een hele fijne ervaring op deze kliniek gehad met paard van een vriendin. Zeer veel kunde.

Hier ook goede ervaring met Heesch. Heb daar een Mri laten doen. Super netjes te woord gestaan, heel respectvol en lief naar mijn paard. En een hele goede en duidelijke diagnose met goede uitleg erbij.

vierspan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-21 13:50

Goed om te horen Lui_