Ze had toen ik ging kijken al wat kale plekjes maar dat zag er niet uit als schimmel. Gewoon wat kale plekjes van een deken/schuren. Zo zag het er in iedergeval uit.
Nadat ze 2 en een halve dag op der nieuwe stal stond kreeg ze wel heel veel kale plekjes. De dierenarts is volgende dag gelijk gekomen en het bleek dus schimmel te zijn. Ik heb haar op donderdag gelijk met imaverol gewassen. Wel eerst ervoor goed gepoetst.
Daarna zondag weer gewassen met imaverol.
Nu kwam ik gister op stal en lijkt het wel alsof het weer veel erger is geworden. Ze zit ook helemaal onder de bultjes en heeft super erge jeuk en daardoor allemaal wondjes op haar buik door het bijten. Dierenarts zei dat als ik haar even goed was met imaverol, de jeuk waarschijnlijk wel over moet zijn als ik klaar ben met de 2 weken wassen.
Nu zit ik te denken dat ze misschien last heeft van zomereczeem of een allergie heeft ergens voor. Ze schuurt haar manen maar niet heel erg, haar staart en heeft last op haar lichaam. Het zijn geen wormen want ik heb al een mestonderzoek laten doen.
Ik moet haar zondag nog 1x wassen met imaverol en dan hoort het over te zijn en weg te trekken maar voor mijn gevoel komen er alleen maar meer kale plekjes bij

Maar mijn vraag is dus: Als ik haar morgen ga wassen met teatree shampoo heeft het imaverol nog wel effect? Ik weet dat teatree shampoo ook bacterie dodend is maar ik ben bang dat ik straks weer helemaal opnieuw moet beginnen met imaverol.
Ik heb nog nooit een paardje met schimmel gehad dus ik zit een beetje met me handen in het haar.
Ik laat de dierenarts volgende week maandag komen als ik het einde van de week nog geen verschil zie.
1e foto is van voor het wassen met imaverol
2e foto is van gister