Met zoeken dit topic tegengekomen, hoe is het met jouw paard intussen?
En hoe is bij jou de diagnose gesteld? Want schijnbaar is dit bij Lyme niet zo simpel..
Ik heb een pony die na de winter ineens al zijn spieren kwijt was, leek wel uit het niets, verder weinig aan te merken. Intussen al een reeks dingen geprobeerd (ophogen vitamine E supplement, extra voer, chiropractor, dierenarts en tandarts heeft even gekeken maar hij is nog geen jaar geleden behandeld) met weinig concrete aanwijzingen. Wel bij de chiropractor wat vage dingen die er eerder niet waren, maar hij liep ook weer niet zo slecht als zijn lichaam zou doen vermoeden. Via dierenarts dan bloed met oa Cushing, dit was negatief. Wel verhoogde eosinofielen en gammaglobulinen (en verlaagd ureum/creatinen maar dat is niet gek als je bijna geen spieren meer hebt). In overleg besloten Lyme te testen, dat resultaat heb ik gisteren gehad: positief voor IgG.
Nu gaat er nog een extra test gebeuren, een IFAT-test. Wat deze precies doet weet ik niet omdat de DA gisteren heel laat nog een berichtje heeft gedaan, misschien dat hij vandaag nog belt en anders zal de uitleg voor maandag zijn, haha. Maar ik vermoed zelf dat het iets te maken heeft met uitsluiten van een eerdere infectie of meer recenter. Gezien zijn verhaal en klachten zou je recent wel verwachten, dus ik ben benieuwd. Leverwaarden zijn overigens helemaal in orde.
Vraag me dus ook af of er meer ervaringen zijn, met de symptomen, het verloop, hoe het ontdekt is, welke testen uitgevoerd zijn en hoe qua behandeling. Dus als er iemand hier nog passeert...