Winner heeft al best wel een hele tijd (+- 1,5 maand) een plek op zijn buik.
Het begon als wondje, en aangezien Winner een behoorlijke kluns is, en zichzelf wel vaker ophaalt, ging ik ervan uit dat het wel zou genezen. Het genas ook, maar de plek bleef eigenlijk verdacht 'dikkig' (als de vernieuwde huid ziet er dikkig uit) en er kwam geen haar op. Zoals nu te zien op de foto is het weer een gedeelte open gegaan. Wellicht is dat ook te wijten aan klunzigheid. Ik heb vandaag even betadine erop gedept (om het zo goed mogelijk in tact te houden, omdat er eigenlijk alleen een korst los hangt) en wat Vetericyn plus spray erop gespoten. Hij heeft afgelopen dagen enorm veel last van vliegen op en in het plekje, dus ik heb ook wat dazenweg spray eromheen gespoten (niet in het wondje / op het plekje zelf uiteraard).
Ik heb zelf in de jaren dat ik nu eigen paarden heb nog niet eerder betadine hoeven gebruiken voor wonden etc. Ik vraag me dan ook af of het zo voldoende is. Hoe vaak moet je zo'n betadine dep herhalen? En is het normaal dat er geen haar op groeit na zeker 1,5 maand? Moet er nog een dierenarts naar kijken? Is mijn idee dat het wat dikkig is juist of is dat normaal? Zoveel vragen haha, hopelijk kan bokt mij verder helpen!
Edit: Winner vind het echt niet leuk als ik er alleen al naar kijk. De betadine dep vond hij ook niet fijn. De Vetericyn spray ook niet bepaald. Gisteren tijdens het maken van de foto wilde hij ook niet dat ik erbij in de buurt kwam. Hij wordt niet lelijk ofzo, maar hij loopt weg en gaat zijn huid trillen.
Foto wondje/plekje: