Ph strips

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Luckylin

Ph strips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-21 22:52

Hallo lieve mensen! Ik weet dat er al veel over is geschreven maar ik wil het toch nog even proberen. Mijn maiden merrie is nu 335 dagen drachtig. Haar ph zat de afgelopen week op 7. Sinds 2 dagen is die terug omhoog gegaan. De kleur gaat echt naat blauw (8) Voor de rest heeft ze alle tekenen dat ze klaar is om te bevallen. Als ik de strip wil testen dan spuit er troebele vloeistof uit haar uier. Ik weet het echt niet meer wat ik ervan moet denken
Iemand een idee hoe het kan?

StalNollie

Re: Ph strips

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 22:55

Pas als het richting de 6 gaat, gaat het vaak naar beneden maar 2aardes van 7 kunnen nog alle kanten in

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 00:32

Ik testte in de ochtend en in de avond bij mijn merrie schommelde het ook steeds en ineens zakte het de melk wordt de laatste dag echt wit en zoetig

Luckylin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-21 00:34

candalisa schreef:
Ik testte in de ochtend en in de avond bij mijn merrie schommelde het ook steeds en ineens zakte het de melk wordt de laatste dag echt wit en zoetig

Ik ga dadelijk voor het slapen gaan nog even kijken. Dus als het doorzichtig is hoef ik me deze nacht nog geen zorgen te maken denk je?

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 00:54

Luckylin schreef:
candalisa schreef:

Ik ga dadelijk voor het slapen gaan nog even kijken. Dus als het doorzichtig is hoef ik me deze nacht nog geen zorgen te maken denk je?

Afbeelding
Zo zag het eruit en als je het een beetje met een vingertop proeft merk je dat het in het begin smaakloos is of zelfs wat zout en als de bevalling eraan komt is het net of je melk met suiker drinkt dat is echt een duidelijke teken ik heb persoonlijk geen enkele keer gehad dat ze met een hoge ph bevallen zijn al zijn er uiteraard altijd aparte gevallen bij maar als het nog troebel is dan zal het niet voor vannacht komen verwacht ik

Afbeelding

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 07:18

Ik vertrouw geen een ph strip meer en kijk goed naar de merrie.
Vorig jaar merrie om 9.00 s ochtends ph van 7,5 een uur later lag er veulen achter.

Luckylin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-21 08:46

Marisje76 schreef:
Ik vertrouw geen een ph strip meer en kijk goed naar de merrie.
Vorig jaar merrie om 9.00 s ochtends ph van 7,5 een uur later lag er veulen achter.

Ik ga ook stoppen met meten denk ik. Het waken en weinig slapen begint door te wegen. Het stomme is dat de uieral een week eht dik is en op spanning staat. En niet alle merries waxen e. Dus ik weet het even niet meer.

Luckylin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-21 10:37

Zo is ze al een week‍ ondertussen. Maar de ph blijft hoog. Ze is uitgeteld vandaag.
Afbeelding

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 00:35

dat gerommel aan uier geeft naar mijn idee geen goed beeld, bij de foto net geplaatst lijkt het er wel op, zwarte glimmende spenen is voor ons een teken om op te gaan letten, succes ermee