sinds juni vorig jaar ben ik de trotse eigenaar van mijn paard. hij heeft zijn hele leven al gevoelige darmen, vooral bij voerwisselingen. dit uit zich in mestwateren en gevoeligheid bij de singel. een hele tijd is dit goed gegaan maar helaas kreeg hij halverwege maart weer last van mestwateren. toen is onze dierenarts er bij geweest en mijn paard ging aan de biosponge. dit sloeg goed aan en na een paar weken was hij weer de oude

sinds halverwege april zijn we begonnen met opbouwen voor de wei (elke dag een paar minuutjes erbij aan de hand grazen, we zitten nu op een half uurtje) wat goed gaat.
halverwege april zijn wij overgestapt op ander hooi omdat ons oude hooi van erg slechte kwaliteit en erg stoffig was en hij dat niet kon hebben met zijn astma. de samenstelling van het hooi is hetzelfde, we hebben van beiden soorten een analyse laten maken bij pavo. hij deed het er goed op, althans de eerste paar weken. na een paar weken kreeg hij weer last van mestwateren. op aanraden van de kliniek krijgt hij nu bo yea sacc ultra door zijn voer. helaas slaat dit niet aan.
wie heeft de gouden tip?