Ze krijgen dus ‘s ochtends 1 hooinet en ‘s avonds 1 hooinet. Ik vind dit echter veeel te weinig, helaas denkt mijn moeder daar anders over aangezien de hoefsmid zei dat ze zo genoeg krijgen (ze is overtuigt dat de hoefsmid meer “verstand” heeft van paarden aangezien ik 14 ben en mijn moeder zelf niks van paarden weet)
Ik wil ze dus eigenlijk het liefst onbeperkt ruwvoer geven (ze staan 24/7 buiten) maar ik weet niet of zulke sobere paarden zoals Shetlanders dit aankunnen ivm dik worden. Eentje is al hoefbevangen geweest. Uiteraard wil ik dit in een slowfeeder geven.
Ik wil graag een hooinet aanschaffen met 2x2 mazen, daar kunnen ze het langst mee. Ik vraag me af wat voor soort ruwvoer het beste is. Kuilgras? Voordroog? Hooi...? En kunnen ze dit onbeperkt eten met 2x2 mazen? Ik heb ook gehoord dat je het kan mengen met stro om ze langer bezig te houden. Ik vraag me af of ze zo’n 2x2 hooinet niet slopen of gefrustreerd raken. Mijn idee was onbeperkt hooi in een 2x2 slowfeeder en ‘s ochtends of ‘s avonds (of beide) wat geven in een slowfeeder met een grotere maas tegen frustratie.
Ik hoor graag jullie adviezen/tips