Ik zit heel erg met een ding..
3 jaar geleden heb ik mijn nu 13jarige fries gekocht(mijn eerste paard) 2020 maart heeft hij een pees blessure gekregen en in september zijn we weer op gaan pakken. In mei 2020 laatste check gedaan en alles was helemaal hersteld. Alleen helaas de diagnose artrose gekregen, wss daardoor ook de peesblessure. Afgelopen winter heeft hij periodes gehad dat hij moelijk zijn stal uit kwam en heb ik hem op duivelsklauw gezet. Onder het zadel heeft hij nooit moeilijk gelopen en liep hij altijd gewoon zuiver. Wel met goed instappen en uitstappen altijd.
Nu een jaar later moest ik naar de DA om zijn tanden te laten trekken, ik dacht ik doe meteen een check voor zijn artrose. De dierenarts schrok heel erg en was verbaasd dat ik nog rijd en hij goed loopt. Toen ik dit hoorde hem ik hem meteen verhuisd naar een plek waar hij de hele dag buiten staat. Omdat ik 4 weken geleden 2 tanden heb laten trekken heb ik er niet meer op gereden (ik durf ook niet meer). Nu zag ik van de week in de wei dat hij 1 dag moeilijk mee rende met de groep, maar aan de hand stapr hij super en komt ook niet moeilijk zijn stal uit. Ik heb een paar dagen veel gestapt en eergister weer een stukje aan de hand gedraafd en weer niks te zien. Ik zit echt in dubio in mijn hoofd en weet niet wat ik er mee aan moet. Of proberen op te pakken en te blijven rijden? Of er nooit meer op gaan en lekker aan de hand af en toe stappen. Waar ik doe ik goed aan.. veel mensen zeggen volg je gevoel maar dat is zo lastig in mijn situatie. Ik heb hem pas 3 jaar en hij is 13. De dierenarts zegt dat er echt niks meer aan te doen is en zelfs inspuiten geen optie meer is. En aan de ene kant zegt mijn gevoel dat hij nu misschien juist achteruit gaat en aan de andere kant voel ik mij egoistisch als ik er weer op ga. Ik word gek van deze gedachttes..
Hebben jullie tips? Ik geef nu glucosamine en msm van pharmahorse en duivelsklauw van pharma horse van ik geef osteo druppels.
Ik hoor het graag van jullie!
Ik heb de fotos van de artrose bijgevoegd
Ps ik hoop dat ik het hier goed geplaatst heb, zit bijna nooit op bokt!