Onderhuidse sarcoide of wat anders?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Art_Ificious

Onderhuidse sarcoide of wat anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-21 15:55

Dag Bokkers,

Allereerst dierenartsen zijn jullie niet maar heb wel graag jullie mening ook.
Bij echte twijfel haal ik dierenarts er sowieso bij.

Sinds ik ranger heb is er op zijn achterbeen een verdikking. Dierenarts is erbij geweest en dacht aan littekenweefsel.

Nu merkte ik op dat hij een 2de bult heeft en die is dikker. Weidebazin denkt misschien onderhuidse sarcoiden. Nu weet ik dat die geactiveerd kunnen worden als ze weggesneden worden. Dus dat zie ik eigenlijk niet zitten.
Ranger lijkt er ook geen last van te hebben.

Maar wat denken jullie? Kan het sarcoiden zijn?

Afbeelding

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 08:45

Art_Ificious schreef:
Allereerst dierenartsen zijn jullie niet

Klopt. Er valt dan ook absoluut niets zinnig over te zeggen op basis van een foto. Kunnen evengoed insectenbeten zijn. Laat gewoon de DA er naar kijken.

Patron_Bloem

Re: Onderhuidse sarcoide of wat anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 16:09

Lastig te zeggen van die foto. Het lijkt haast wel eerder alsof er een deukje in z'n been zit.
De enige manier om erachter te komen is om een biopt te nemen van het bultje, dan kunnen ze de cellen onderzoeken. Heb ik onderlaatst ook laten doen bij mijn pony

Marith_Ov

Re: Onderhuidse sarcoide of wat anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 17:16

Geen idee of het sarcoïden zijn, maar ik heb wel goede ervaring met het wegsnijden ervan. Mijn paard heeft er 3 gehad (onderste ooglid, vlak voor het uier en aan de zijkant van het hoofd. Alle 3 zijn heel ruim en diep uitgesneden en nooit meer terug gekomen.