Bultjes buik

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Meyzen

Bultjes buik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-21 18:39

Hey, gisteren zaten er allemaal kleine vliegjes in de vacht onder zijn buik, vandaag allemaal bulten. Herkent iemand dit?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

THEHORTINS

Re: Bultjes buik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 16:37

Ik had dit ook met mijn verzorgpaard, vervolgens een paar keer gewassen met betadine en toen trokken de bultjes weg, vacht even nat maken met een spons, op de plekken waar het zit even soppen met betadine en dan weer afspoelen. Dit werkt misschien ook voor jou

Meyzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-21 16:39

THEHORTINS schreef:
Ik had dit ook met mijn verzorgpaard, vervolgens een paar keer gewassen met betadine en toen trokken de bultjes weg, vacht even nat maken met een spons, op de plekken waar het zit even soppen met betadine en dan weer afspoelen. Dit werkt misschien ook voor jou

Dankje voor de tip, vandaag was het al bijna niet meer zichtbaar (wel goed voelbaar nog). Vreemd hoor haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 16:01

Mijn pony had dit na een bosritje vorig jaar. Hij was helemaal lek geprikt door de muggen.

Meyzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-21 16:03

Tarico schreef:
Mijn pony had dit na een bosritje vorig jaar. Hij was helemaal lek geprikt door de muggen.

Hier ook in het bos geweest idd en hij stond strak van de spanning daar, wat ik vreemd vond want hij was altijd zo relaxed. Gaf de kikkers de schuld, maar denk dat het dan iig aan het lek prikken lag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 16:11

Dat zou best kunnen! Ik voelde mijn pony steeds trillen en hij was aan het dribbelen. Ik had helemaal geen erg in de muggen, zag het pas bij thuiskomst.
Ik heb de foto teruggezocht die ik heb gemaakt en de bultjes zien er idd hetzelfde uit als op jouw foto.

Meyzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-21 16:48

Tarico schreef:
Dat zou best kunnen! Ik voelde mijn pony steeds trillen en hij was aan het dribbelen. Ik had helemaal geen erg in de muggen, zag het pas bij thuiskomst.
Ik heb de foto teruggezocht die ik heb gemaakt en de bultjes zien er idd hetzelfde uit als op jouw foto.

Ah ja precies zo. Trillen en weg willen.

yarkayunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 17:10

Mijn pony heeft dit ook ooit gehad. We hebben toen de dierenarts gebeld en die zei eerst even goed borstelen met de roskam, daarna een halfuurtje wandelen en dan nog even met de roskam. Bij mijn pony was het na 20 min stappen weg

Haffie_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 18:36

Een pony die ik ken heeft dit ook wel eens. We hebben toen van de dierenarts een paard adviezen gekregen (veel stappen en wassen met een speciaal soort shampoo) en toen ging het altijd snel weer over!