Anabolen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SanneRex

Anabolen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-21 17:16

Hi allemaal,

Afgelopen maandag 3 mei is mijn 23 jarige KWPN ruin ingespoten met anabolen (4e en 5e halswervel). Hij had namelijk last van zenuwbeknellingen en d.m.v. inspuiten zou er meer ruimte ontstaan en spieren eromheen sterker worden. Wat uiteindelijk ervoor zorgt dat de zenuwen niet meer bekneld komen te zitten.

Echter moesten wij dus 10 dagen aan de hand stappen en rustig aan met hem doen.

Alleen zijn gedrag is enorm veranderd de afgelopen dagen. Van een brave ruin naar een brutale hengst. Hij gaat door het lint als hij nu een merrie ziet en daarom is de weide geen optie bij ons. Aan de hand wandelen buiten is niet meer te doen nu,dat word zelfs gevaarlijk. Enige optie is in zijn uppie in de stapmolen.

Zijn er hier meer die ervaringen hebben met anabolen inspuiten bij het paard?

En vooral hoelang blijft dit gedrag zo? Ik herken mijn ontspannen ruin niet eens meer terug

Ik hoop vooral dat het voor hem geen onplezierige ervaring is...

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!!

Groetjes Sanne

Ibbel

Re: Anabolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 18:26

Heeft-ie niet gewoon corticosteroiden ingespoten gekregen? Anabolen ín een gewricht spuiten heb ik nog nooit van gehoord (en zou ook niet moeten werken - daar zitten geen anabole receptoren)
Als er al anabolen worden gespoten wordt dat met een intramusculaire bolus gedaan.

SanneRex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-21 18:38

Ibbel schreef:
Heeft-ie niet gewoon corticosteroiden ingespoten gekregen? Anabolen ín een gewricht spuiten heb ik nog nooit van gehoord (en zou ook niet moeten werken - daar zitten geen anabole receptoren)
Als er al anabolen worden gespoten wordt dat met een intramusculaire bolus gedaan.

Anabolen waren voor de spieren eromheen denk ik dan. Via een naald met een echo ingespoten. Ze hebben anabolen gebruikt met een ander middel die zorgt voor ruimte tussen de gewrichten. Alleen dan zullen ze de anabolen in de spieren eromheen hebben gespoten en het middel voor de gewrichten in de 4e en 5e halswervels. Ik zal maandag eens vragen hoe dat andere middel heet. Dat maakt het verhaal duidelijker inderdaad.

stefanie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 18:50

Het kan idd bij anabolen dat ze tijdelijk veranderen van karakter. Heb een shetlander ruin gehad die na inspuiten ook tijdelijk weer hengstengedrag kreeg. Weet niet meer hoe lang het duurde maar zakte vanzelf weer weg. De dierenarts waarschuwde ons er ook voor dat dit kon gebeuren

SanneRex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-21 18:55

stefanie33 schreef:
Het kan idd bij anabolen dat ze tijdelijk veranderen van karakter. Heb een shetlander ruin gehad die na inspuiten ook tijdelijk weer hengstengedrag kreeg. Weet niet meer hoe lang het duurde maar zakte vanzelf weer weg. De dierenarts waarschuwde ons er ook voor dat dit kon gebeuren

Ja onze dierenarts zei het ook hoor. Ik schrik er zelf alleen van hoe heftig het gedrag uiteindelijk is bij mijn paard en hoe anders dit is dan normaal. Wat fijn om te lezen dat het bij jouw shetlander weer zakte.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 19:07

Ja, dat duurt ook wel even. Ik weet niet hoe lang want dat hangt ook af van de dosis. Moet je niet met hem aan het werk? Anabolen horen in mijn idee gegeven te worden met werk om spieren echt te laten groeien.