Hopeloze situatie.. tips?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elin_

Berichten: 9637
Geregistreerd: 11-11-09

Hopeloze situatie.. tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-21 10:52

Gezien mijn hoofd overstroomt en meerdere meer weten dan een toch maar weer een topic.
Onze hele voorgeschiedenis is te lezen in dit topic: Elin_ @ [MD] Jong paard: stijf, kogelbles. & onverklaarbare achteruitgang

Citaat:
Een mega korte samenvatting:
Maart 2020 een pony gekocht.
Maanden erop vage klachten + linksvoor niet goed. Uiteindelijk pssm1 positief op getest (november 2020) + uit een peesecho bleek er sprake te zijn van calcificatie. Op het pssm dieet gezet en lasertherapie (december 2020). De peesscan (februari 2021) kreeg een prachtige uitkomst; calcificatie voor een deel verdwenen en de pees weer beter. Blijft wel gevoelig natuurlijk. PSSM2 n/n overigens.


Periode zomer 2020 en herfst / winter 2020 de verbetering..
Afbeelding


Het leek goed te gaan, maar in de afgelopen maanden toch weer een aantal keer een terugval.
Dit uit zich in stijfheid, een harde manenkam en een opgeblazen geïrriteerde buik.
Van hoefbevangenheid is geen sprake. Hij loopt niet kreupel, niet op eieren, niet gevoelig. Verder na zo’n periode verdwijnen de klachten ook weer, dus hij ziet er dan weer goed uit en reageert niet meer gevoelig.

Bloedonderzoek december tot februari gamma gt te hoog. Afgelopen week goede gamma gt uitslag, maar de ureum weer te hoog. Verdere waardes qua nieren onderzocht, maar geen noemenswaardigheden.

Nu ben ik inmiddels zo wanhopig dat ik aangeraden werd naar Eric Laarakker te gaan, maar gezien ik bij dierenarts 1 als +1600 euro betaald heb; geen steek verder kwam EN hij een pssm paard direct zonder warmlopen volle rondes liet galopperen en met een uitermate slechte buigproef maar aan de slag moest (even door de pijn heen). Ben ik niet meer van plan als een emotioneel pennymeisje bij elke behandelaar aan te kloppen, geld te betalen en alles op hun blauwe ogen en medische praatje te geloven.

Zo.. wat klinkt dat hard en bitter ineens, maar na 13 maanden dokteren van de 14 maanden dat ik hem heb, begint het ook steeds zuurder te worden.

Esio staat op een paddock. Krijgt het pssm1 dieet (magnesium, vitamine e, care4life (wordt nu vervangen voor een balancer, maar ging de eerste keer niet goed), zout, glucobalance, msm zwavel). Ik stap nu elke dag met hem. Op de eerste dag van zijn slechte periode liep hij zo: https://youtu.be/ge_tEUYy6H4
De dierenarts die bloed kwam prikken heeft hem ook even gecheckt en gevoeld, maar het zit hem in de spieren. Die zijn keihard, maar vanwege zijn opgezette buik denkt zij ook in de richting van stofwisselingsprobleem iets.


Ik hoop dat jullie met me kunnen meedenken. Ervaringen delen of iets in die richting. Daarnaast blijven we natuurlijk onder behandeling van dierenartsen, maar ook die beginnen out of options te geraken, dus ervaringen of gedachtegangen zijn altijd welkom.

Het monster in kwestie
Afbeelding

neetoch
Berichten: 1031
Geregistreerd: 16-06-19

Re: Hopeloze situatie.. tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 10:58

Ik ga heel kort door de bocht zijn over Eric Laarakker: Been there, done that, didn't work, made it worse...

Ik heb een tijd geleden ook gedacht dat mijn paard een pssm variant kon hebben (wel een van de 2 varianten) en dacht toen begrepen te hebben dat ze ook bij PSSM 1 , eiwit bijgeven, ik weet dat alleen niet zeker meer. Bij die van mij heeft toen het erwten eiwit isolaat echt veel gedaan voor die harde en strakke spieren, misschien is dat nog een optie?

Babootje

Berichten: 26270
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Hopeloze situatie.. tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 11:10

Ik heb juist wel hele goede ervaringen met Den Hoek. En meer mensen bij mij op stal ook. Heeft zelfs een paard dat in Utrecht voor behandeling stond met een darmprobleem die maar niet van de diarree af kwam toch weer in balans gekregen. Utrecht heeft Den Hoek zelf gebeld. Die werken wel meer samen. Dus ik zou ze echt niet zomaar afschrijven. Maar 100% succes kan natuurlijk nooit. En bij Den Hoek komen natuurlijk meestal wel de paarden die bij de reguliere arts zijn afgeschreven.

TS, ik herinner me je vorige topic inderdaad ook nog. Zonde dat hij nu toch weer een terugval heeft. Heb je al eens naar Glucobalance gekeken als supplement? Bij mijn insulineresistente paard werkte dat heel goed. Het is werkzaam bij IR maar ook bij andere stofwisselingsstoornissen
https://www.dochorse.nl/gluco-balance-p ... additional

Wijzig123
Berichten: 78
Geregistreerd: 10-02-21

Re: Hopeloze situatie.. tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 11:17

Elin ik heb je even een pb gestuurd.

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Re: Hopeloze situatie.. tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 11:26

Je kan ook nog overwegen om contact op te nemen met Annika ten Napel, is werkzaam geweest bij Den Hoek en werkt nu zelfstandig. Op haar website vind je meer informatie. De paarden die ik door haar behandeld heb zien worden zijn er absoluut enorm van verbeterd. Sterkte ermee!

ogidni
Berichten: 458
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 11:57

neetoch schreef:
Ik ga heel kort door de bocht zijn over Eric Laarakker: Been there, done that, didn't work, made it worse...


Zeg er dan wel even bij dat het voor jouw paard geld.

Voor mijn paard heeft Eric juist zoveel goeds betekend. Was uitgedokterd regulier op zijn 15e.
Bij Eric terecht gekomen als laatste poging voordat ik hem zou laten inslapen omdat het niet paard waardig meer was. Uiteindelijk is hij dik 29 geworden.
Ze zullen niet alle dieren zo kunnen opknappen maar net wat Babootje zegt, veel dieren komen daar als ze regulier niet meer te behandelen zijn.

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 12:05

.
Laatst bijgewerkt door Muze op 21-06-23 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Hopeloze situatie.. tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 12:25

Op Facebook heb je een groep voor mensen met pssm paarden waar enorm veel mensen lid zijn met veel kennis en tips, zeker voor pssm1.

Popstra
Berichten: 13753
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Hopeloze situatie.. tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 12:53

Ik denk dat geen een arts jou kan helpen met de PSSM want dat is waar dit paard zo een last van heeft. Dat gaat weg gegooid geld zijn. Ook Laarakker niet. Het zit in je paard zijn genen en word niet beter. Het is aan jou het dier zo te managen dat deze comfortabel blijft.
Ik zou vooral kijken in PSSM groepen en topics waar men tips deelt over dat managen. Denk dat je daar meer aan hebt.

Nietsmar
Berichten: 855
Geregistreerd: 30-08-19

Re: Hopeloze situatie.. tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 13:04

Zou zeker Eric proberen.

Ik ben 1,5 jaar bezig geweest met m'n pony, wel wat anders, vage koliekklachten. 15 veeartsen, 2 klinieken en 8k verder geen steek opgeschoten, pony had iedere week vage koliek.
Nu bij Eric eindelijk wél... Glutn allergie. Ik geloofde er (ook) niet in, maar nu wel.

Elin_

Berichten: 9637
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-21 13:06

neetoch schreef:
Ik ga heel kort door de bocht zijn over Eric Laarakker: Been there, done that, didn't work, made it worse...

Ik heb een tijd geleden ook gedacht dat mijn paard een pssm variant kon hebben (wel een van de 2 varianten) en dacht toen begrepen te hebben dat ze ook bij PSSM 1 , eiwit bijgeven, ik weet dat alleen niet zeker meer. Bij die van mij heeft toen het erwten eiwit isolaat echt veel gedaan voor die harde en strakke spieren, misschien is dat nog een optie?


Nee vooral bij P2 eiwitten :)


Babootje schreef:
Ik heb juist wel hele goede ervaringen met Den Hoek. En meer mensen bij mij op stal ook. Heeft zelfs een paard dat in Utrecht voor behandeling stond met een darmprobleem die maar niet van de diarree af kwam toch weer in balans gekregen. Utrecht heeft Den Hoek zelf gebeld. Die werken wel meer samen. Dus ik zou ze echt niet zomaar afschrijven. Maar 100% succes kan natuurlijk nooit. En bij Den Hoek komen natuurlijk meestal wel de paarden die bij de reguliere arts zijn afgeschreven.

TS, ik herinner me je vorige topic inderdaad ook nog. Zonde dat hij nu toch weer een terugval heeft. Heb je al eens naar Glucobalance gekeken als supplement? Bij mijn insulineresistente paard werkte dat heel goed. Het is werkzaam bij IR maar ook bij andere stofwisselingsstoornissen
https://www.dochorse.nl/gluco-balance-p ... additional

Glucobalance krijgt hij idd :)
Ik bel volgende week Eric sowieso Even om aan te voelen hoe het voelt.


Pistasche schreef:
Je kan ook nog overwegen om contact op te nemen met Annika ten Napel, is werkzaam geweest bij Den Hoek en werkt nu zelfstandig. Op haar website vind je meer informatie. De paarden die ik door haar behandeld heb zien worden zijn er absoluut enorm van verbeterd. Sterkte ermee!

Weet je zo 123 waar zij zit? Ik zie alleen dat zij weer niet met het lecher deel werkt?


ogidni schreef:
neetoch schreef:
Ik ga heel kort door de bocht zijn over Eric Laarakker: Been there, done that, didn't work, made it worse...


Zeg er dan wel even bij dat het voor jouw paard geld.

Voor mijn paard heeft Eric juist zoveel goeds betekend. Was uitgedokterd regulier op zijn 15e.
Bij Eric terecht gekomen als laatste poging voordat ik hem zou laten inslapen omdat het niet paard waardig meer was. Uiteindelijk is hij dik 29 geworden.
Ze zullen niet alle dieren zo kunnen opknappen maar net wat Babootje zegt, veel dieren komen daar als ze regulier niet meer te behandelen zijn.

Wat is er bij jullie gebeurd?


Muze schreef:
Waarom precies de glucobalance.
Veel lopen ermee weg, maar er zitten heel veel ingrediënten in en van elk ingrediënt slechts een kleine hoeveelheid.
Op zichzelf zijn de ingredienten die erin zitten prima, maar zelf zou ik dit niet voeren gezien dus de vele ingrediënten samen en die kleine hoeveelheden van elk.

Geef je ook een omega3 vetzuur bron? Gezien je paard, zoals ik het lees, geen gras binnen krijgt?

Hij krijgt idd lijnzaadolie. Vergeten erbij te zetten. Ik geef glucobalance gezien pssm een suiker probleem is en het daarvoor helpt de overtollige suikers te verbranden.


alice0cullen schreef:
Op Facebook heb je een groep voor mensen met pssm paarden waar enorm veel mensen lid zijn met veel kennis en tips, zeker voor pssm1.

Ben ik al lid van :)


Popstra schreef:
Ik denk dat geen een arts jou kan helpen met de PSSM want dat is waar dit paard zo een last van heeft. Dat gaat weg gegooid geld zijn. Ook Laarakker niet. Het zit in je paard zijn genen en word niet beter. Het is aan jou het dier zo te managen dat deze comfortabel blijft.
Ik zou vooral kijken in PSSM groepen en topics waar men tips deelt over dat managen. Denk dat je daar meer aan hebt.

Ik wilde eigenlijk de pssm er niet zo groot bij zetten. Gezien zijn overige klachten niet allemaal te relateren zijn aan pssm vandaar dit topic.. en de nuances erbij. Er lijkt gewoon nog iets te zijn. Misschien gevolg van maar het is wel iets erbij zegmaar

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 13:10

Hier ook goede ervaring met Den Hoek maar ook met gluco ballance.

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 13:23

.
Laatst bijgewerkt door Muze op 21-06-23 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Elin_

Berichten: 9637
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-21 13:24

Muze schreef:
Ik zou zowel de lijnzaad als de glucobalance weglaten.

Heb je een toelichting waarom?

goldyc

Berichten: 751
Geregistreerd: 31-10-20

Re: Hopeloze situatie.. tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 14:56

De opgezette spieren klinken als het gevolg van zijn PSSM, maar daar heb ik echt geen verstand van. Zijn buik... Misschien een heel domme vraag, maar wat voor hooi geef je? Is dat recent veranderd? (bv nieuwe levering of zo?)

Mijn paard had nooit diarree, mestwater, opgezette buik.. Tot er een nieuwe hooipartij was van een andere grassoort. Blijkbaar kan mijn paard niet goed tegen hooi gemaakt van italiaans raaigras. Dit hooi is echter kwalitatief goed paardenhooi, mooi droog, ruikt goed en ziet er mooi uit. Het blijkt rijker te zijn dan het hooi van de vorige partij, maar op zich is dat denk ik iet het probleem. Mijn paard heeft namelijk ook jaren op voordroog gestaan en op andere soorten hooi. Dat ging allemaal prima, maar deze specifieke grassoort zorgt ervoor dat ze vreselijk opgeblazen staat. Twee dagen van dit hooi af en het ging weer goed. Mijn paard was het enige paard in heel de stal dat deze klachten ondervond. Ze heeft voor zover ik weet niks onder de leden (geen wormen, geen pssm, stofwisselingsziekten,...), ze kan blijkbaar gewoon niet tegen dit soort hooi.
Dus misschien kan je eens proberen om hem ander hooi te geven, om te zien of dat helpt voor zijn buik? Van (vers) gras kunnen ze ook flink opgeblazen staan, maar dat lijkt me bij jou niet het geval.

belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Hopeloze situatie.. tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 15:02

Wat wil je dat de dierenarts gaat doen? Je hebt al een diagnose die vergaande gevolgen heeft en op allerlei gebieden aanpassingen vraagt.
Waar moet de DA je paard in helpen/beter maken.

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 15:28

Jeetje, ik schrik van die verschil foto's. Wat ontzettend kl*te dat het allemaal zo loopt.

Een verre kennis had een paard met een beetje hetzelfde beeld, dat loopje uit het filmpje is ook erg herkenbaar. Toen dat paard een keer zo liep, was het met een half jaar klaar... Het enige dat zij in de tussentijd nog kon doen is qua management proberen alles zo optimaal mogelijk te houden, maar paard zat uiteindelijk in zo'n neerwaartse spiraal dat ze het dier helaas heeft moeten laten inslapen. Dat is gewoon de pest met PSSM, er komt een punt dat er gewoon niets meer te doen is. Ik zeg overigens niet dat jij daar al bent, daar ga ik echt niet over oordelen vanaf mijn schermpje.

De tip om inderdaad FB groepen en dergelijke te checken is denk ik de meest nuttige, alhoewel je volgens mij echt al van alles hebt gedaan/geprobeerd... Gevoelsmatig is meer dierenartsen raadplegen weggegooid geld: je weet wat er mis is en dat dit niet te genezen is. Volgens mij zijn infecties ook veel voorkomend bij PSSM paarden, dus dan zou diarree etc. ook niet heel raar zijn.

Lastig, ik wil je in ieder geval veel wijsheid/sterkte wensen :knuffel:

Popstra
Berichten: 13753
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 15:32

belle_boef schreef:
Wat wil je dat de dierenarts gaat doen? Je hebt al een diagnose die vergaande gevolgen heeft en op allerlei gebieden aanpassingen vraagt.
Waar moet de DA je paard in helpen/beter maken.
dit bedoel ik dus ook.
Pssm is zoveel meer dan alleen last hebben van de spieren...
Echt, zoek lotgenoten die jou tips kunnen geven ipv dure consulten die nergens toe lijden.

Elin_

Berichten: 9637
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-21 15:46

goldyc schreef:
De opgezette spieren klinken als het gevolg van zijn PSSM, maar daar heb ik echt geen verstand van. Zijn buik... Misschien een heel domme vraag, maar wat voor hooi geef je? Is dat recent veranderd? (bv nieuwe levering of zo?)

Mijn paard had nooit diarree, mestwater, opgezette buik.. Tot er een nieuwe hooipartij was van een andere grassoort. Blijkbaar kan mijn paard niet goed tegen hooi gemaakt van italiaans raaigras. Dit hooi is echter kwalitatief goed paardenhooi, mooi droog, ruikt goed en ziet er mooi uit. Het blijkt rijker te zijn dan het hooi van de vorige partij, maar op zich is dat denk ik iet het probleem. Mijn paard heeft namelijk ook jaren op voordroog gestaan en op andere soorten hooi. Dat ging allemaal prima, maar deze specifieke grassoort zorgt ervoor dat ze vreselijk opgeblazen staat. Twee dagen van dit hooi af en het ging weer goed. Mijn paard was het enige paard in heel de stal dat deze klachten ondervond. Ze heeft voor zover ik weet niks onder de leden (geen wormen, geen pssm, stofwisselingsziekten,...), ze kan blijkbaar gewoon niet tegen dit soort hooi.
Dus misschien kan je eens proberen om hem ander hooi te geven, om te zien of dat helpt voor zijn buik? Van (vers) gras kunnen ze ook flink opgeblazen staan, maar dat lijkt me bij jou niet het geval.


Het lastige alleen is dus dat hij die buik een periode heeft en dan weer niet. Dus niet perse aan een stuk door..
Hooi test is overigens wel onderweg naar pavo.


Popstra schreef:
belle_boef schreef:
Wat wil je dat de dierenarts gaat doen? Je hebt al een diagnose die vergaande gevolgen heeft en op allerlei gebieden aanpassingen vraagt.
Waar moet de DA je paard in helpen/beter maken.
dit bedoel ik dus ook.
Pssm is zoveel meer dan alleen last hebben van de spieren...
Echt, zoek lotgenoten die jou tips kunnen geven ipv dure consulten die nergens toe lijden.


Dit doe ik allang. En ook uit die hoek wordt er geopperd dat er meer aan de hand lijkt te zijn.
Ik open dit topic niet omdat ik net even wat bezig geweest ben en daarna dacht ach op bokt heeft iemand het antwoord. Bokt is inmiddels pas een van de laatste eindstadia van alles waar ik al mee bezig geweest ben / met wie ik in contact ben om nóg meer ervaringen / inzichten te krijgen.


Fortitude schreef:
Jeetje, ik schrik van die verschil foto's. Wat ontzettend kl*te dat het allemaal zo loopt.

Een verre kennis had een paard met een beetje hetzelfde beeld, dat loopje uit het filmpje is ook erg herkenbaar. Toen dat paard een keer zo liep, was het met een half jaar klaar... Het enige dat zij in de tussentijd nog kon doen is qua management proberen alles zo optimaal mogelijk te houden, maar paard zat uiteindelijk in zo'n neerwaartse spiraal dat ze het dier helaas heeft moeten laten inslapen. Dat is gewoon de pest met PSSM, er komt een punt dat er gewoon niets meer te doen is. Ik zeg overigens niet dat jij daar al bent, daar ga ik echt niet over oordelen vanaf mijn schermpje.

De tip om inderdaad FB groepen en dergelijke te checken is denk ik de meest nuttige, alhoewel je volgens mij echt al van alles hebt gedaan/geprobeerd... Gevoelsmatig is meer dierenartsen raadplegen weggegooid geld: je weet wat er mis is en dat dit niet te genezen is. Volgens mij zijn infecties ook veel voorkomend bij PSSM paarden, dus dan zou diarree etc. ook niet heel raar zijn.

Lastig, ik wil je in ieder geval veel wijsheid/sterkte wensen :knuffel:

Ja het is zo lastig. Vooral omdat ik hem pas zo kort heb, dus ook niet perse weet wat / wanneer hij echt echt goed loopt.
Stomste is dat de keurende arts van toen niks opgemerkt heeft. Keur je dan helemaal röntgen en klinisch voor 900 euro -O-

ogidni
Berichten: 458
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 15:55

Elin_ schreef:
ogidni schreef:

Voor mijn paard heeft Eric juist zoveel goeds betekend. Was uitgedokterd regulier op zijn 15e.
Bij Eric terecht gekomen als laatste poging voordat ik hem zou laten inslapen omdat het niet paard waardig meer was. Uiteindelijk is hij dik 29 geworden.
Ze zullen niet alle dieren zo kunnen opknappen maar net wat Babootje zegt, veel dieren komen daar als ze regulier niet meer te behandelen zijn.

Wat is er bij jullie gebeurd?

Hij was op 4,5 jarige leeftijd op straat gevallen toen hij schrok van een hond die op hem af kwam stormen. Hierbij had hij waarschijnlijk een paar wervels beschadigd. In die tijd was het nog haast niet mogelijk om foto's van de rug te maken. Lang verhaal in het kort, diverse artsen en klinieken langs geweest tot hij na 10 jaar zoveel pijn had dat het niet meer waardig was. Eric heeft toen goudkorrels op bepaalde punten geïmplanteerd en na een half jaar had ik weer een 4 jarige vrolijke stuiterbal.
Alle mensen die bij Eric werken zijn arts, ik zou inderdaad gewoon eens bellen.
Laatst bijgewerkt door ogidni op 06-05-21 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 15:56

Probeer eens info in te winnen via de eigenaar van Rio... xzy... geen idee hoe zij heet... ik zoek het zo op..


Zij heeft een behoorlijk traject met haar paard Rio doorlopen... en heeft hem bij tijd en wijle best goed gekregen... echter heeft dat verhaal uiteindelijk helaas geen goede afloop voor het paard :(

Zij is wel echt een heel kundig persoon die ontzettend veel uitgezocht heeft m.b.t. pssm... wellicht dat ze jou en jouw paardje kan helpen...

Edit de bokker heet... xyzutu2

Ik ben overigens bang dat dit een hopeloze zaak is :( wat een pech hebben jullie ondertussen al gehad :(

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Hopeloze situatie.. tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 16:02

Heb je überhaupt wel eens contact opgenomen met de vorige eigenaar toen je erachter kwam wat hij mankeerde en wat zei die van dit alles? Je hebt hem nu (bijna) een jaar, ik ben bang dat dit alles uitzichtloos is. Je zou toch zeggen dat hij daar ook verschijnselen gehad moet hebben en dat de verhuizing de trigger is geweest.

Elin_

Berichten: 9637
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-21 16:14

Neon schreef:
Probeer eens info in te winnen via de eigenaar van Rio... xzy... geen idee hoe zij heet... ik zoek het zo op..


Zij heeft een behoorlijk traject met haar paard Rio doorlopen... en heeft hem bij tijd en wijle best goed gekregen... echter heeft dat verhaal uiteindelijk helaas geen goede afloop voor het paard :(

Zij is wel echt een heel kundig persoon die ontzettend veel uitgezocht heeft m.b.t. pssm... wellicht dat ze jou en jouw paardje kan helpen...

Edit de bokker heet... xyzutu2

Ik ben overigens bang dat dit een hopeloze zaak is :( wat een pech hebben jullie ondertussen al gehad :(


Bedankt ga ik eens doen! Hier is inmiddels wel de instelling we zien wel. Ik probeer nog wel om dit laatste uit te zoeken, maar echt hoop...


suffie schreef:
Heb je überhaupt wel eens contact opgenomen met de vorige eigenaar toen je erachter kwam wat hij mankeerde en wat zei die van dit alles? Je hebt hem nu (bijna) een jaar, ik ben bang dat dit alles uitzichtloos is. Je zou toch zeggen dat hij daar ook verschijnselen gehad moet hebben en dat de verhuizing de trigger is geweest.

Ook allang tot aan juridische stappen aan toe. Het vorige topic geeft ook veel info.
Vorige eigenaar wist er natuurlijk zogenaamd niks van.

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Hopeloze situatie.. tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 21:50

Jeetje, dat wist ik niet Elin, wat erg.....

Willekes
Berichten: 957
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 21:58

:(:)
Als je een laatste 'resource' wil proberen, zou ik inderdaad Den Hoek benaderen. Dierenartsen met andere kijk. Eric of Annika (weet niet of ze nog werkt) of een van de andere artsen. Deel van afgeschreven paarden zijn er flink op vooruit gegaan, bij anderen laatste strohalm en toch geen verbetering. Proberen waard als regulier je niet verder helpt/meer kan helpen/baat heeft bij jouw paard in deze ingewikkelde, nare, fysieke situatie. Sterkte!