Hoefbal beschermers

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Escada

Hoefbal beschermers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-21 20:14

Ik weet niet zeker of het hier goed staat maar verplaats gerust :D

Mijn 2 jarige hengst staat in een nieuwe groep hengsten en hij word nogal lastig gevallen door 1 grote hengst ertussen. Continu aan zijn kont plakken en nu heeft hij dus zijn hoefballen rechtsachter open gelopen.
De schade lijkt mee te vallen, heb het nu een paar keer gewassen met betadine maar om dit midden in een wei te doen tussen de hengsten is natuurlijk geen doen.
Zondag was het goed open, maandag redelijk netjes dicht en vanmorgen een bericht van de opfok met een filmpje dat het dus weer open gelopen was.

Is het een idee om misschien hoefbal beschermers te kopen? Het is vervelend als het steeds word open gelopen natuurlijk maar kan dit 24/7 omblijven bij de achterbenen?

De opfok is niet naast de deur en met mijn hoogzwangere buik is het geen doen om er een paar keer in de week heen te gaan :o

Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 19:33

je kunt ook springschoenen om doen :j
die kunnen blijven zitten, is er wel genoeg toezicht daar dat ze wel dagelijks checken of ze nog goed zitten?

vera_pino

Re: Hoefbal beschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 19:57

Ik zou voor in de opfok dan kiezen voor rubberen springschoenen zonder sluiting. De enige die zeker blijven zitten in blubber of met paarden die graag aan dingen prutsen.

Ik gebruik deze ook bij degene waar het nodig is. Je wordt vanzelf wel handig met omdoen.

De veredus zijn fantastisch voor training maar als ze er een keer goed op landen kunnen ze ook draaien.

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-21 20:53

Volgens mij gaan ze er niet elke dag heen dus qua toezicht weet ik niet precies.
Ik zag ook deze. Die moet je eerst warm maken en dan eromheen doen. Denk dat deze misschien wat beter hufterproof zijn met de hengsten?

Afbeelding

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 08:16

Ja die worden veel gebruikt nog bij het springen van acavallo heb je ze ook die zijn zachter en soepeler.

Mijn voorkeur heeft het niet voor 24/7 omdat er toch druk op zit het kan schuren etc.

Voordeel van de dichte springschoenen is dat er wel lucht bij kan mocht er toch een wondje ontstaan en het wringt niet zo.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 08:54

Die je zelf toont lijken me functioneel. Maar vraag me ook af of die wel 24 op 7 aan kunnen blijven.

Maar begrijp niet goed hoe de hoefballen aan een achterbeen open gelopen worden? Of stapt/trapt die grotere hengst ertegen?

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-21 08:57

Ja die hengst loopt continu tegen hem aan bij zijn kont. En hij haalt zelf niet uit of iets dus laat het ook gewoon gebeuren. Heb het nu 2x gezien :roll:

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 10:02

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-21 11:26

Dat zijn inderdaad mooie!
Ik zag heel toevallig nu deze voorbij komen. Lijken mij ook wel een soort zacht schuim? En een fel kleurtje zodat ik ze wel makkelijk kan vinden in de wei.
Ik kan er zelf wel 1x per week heen om even te kijken of alles nog goed zit.

https://www.horze.nl/springschoenen/hor ... ml#color=B