Mijn PRE merrie van net 6j blijft soms wat lastig op gewicht. Ik durf niet zeggen dat ze echt te mager staat, maar ze is wel geregeld ingevallen aan de flanken en er mag gewoon in het algemeen een beetje bij, ze is ook nog aan het groeien, PRE's staan ervoor gekend om pas later uit te zwaren, dus ze ontwikkelt ook echt nog volop.
Het invallen komt volgens mij, helaas van af en toe wat te kort aan ruwvoer. Ze staat in een kudde en op zich is er onbeperkt ruwvoer aanwezig, maar op iets te weinig plekken, waardoor ze soms niet vaak genoeg aan de beurt komt om te eten. Het is nu wel al een stuk beter aangezien ze dagelijks een paar uur op het gras mogen, maar ik ben me er dus wel van bewust dat dit een groot deel van het probleem zal zijn. We staan ook op een wachtlijst voor een andere stal, waar we normaal tegen de winter heen kunnen ( daar zijn wel gewoon genoeg voerplekken)
In de tussentijd wil ik haar dus wel graag zoveel mogelijk ondersteunen. Telkens als ik ga geef ik haar zowieso nog 1-2 grote emmers hooi bij. Daarnaast krijgt ze nu 3-4 handjes bietenpulp met een 75gr cavalor nutri support en wat maïsolie. Ik ben dus eigenlijk op zoek naar advies wat ik haar eventueel nog zou kunnen bijgeven om haar te helpen bij haar ontwikkeling.
Qua werk rij ik meestal 1x tot max. 2x per week, telkens een halfuurtje ongeveer of een korte buitenrit. Hier en daar maken we eens een langere buitenrit en ik doe elke week ook 1-2 keer grondwerk of longeren. Ze staat dus ook echt niet zo bijzonder zwaar in het werk, dus echt sterk krachtvoer zou ik niet meteen willen bijgeven.
Ik sta in ieder geval open voor advies, want ik ken er zelf nog niet zo bijzonder veel, dus alle tips/tricks ervaringen hoor ik graag!
Vrij recente foto's om een beeld te vormen:

EDIT, even deze foto erbij genomen, dit was ongeveer 1,5 maand geleden en was echt niet ok in mijn ogen.