Inseminatie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

WildbeautyN

Inseminatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-21 17:29

hoi iedereen,

Ik ben hier nieuw dus weet niet goed of ik het goed doe, ik heb al direct een vraag.

Mijn merrie is op 21/04 voor de eerste keer geïnsemineerd met diepvriessperma, nu is ze al sinds maandag goed ziek, (koorts, niet drinken, veel gaan liggen en heel slecht mesten, DA is al elke dag geweest) bestaat het dat een merrie ook last kan hebben van de bevruchting, innesteling? Zo wordt pas op 07/05 gescand dus dan weten we het pas zeker. Maar onze DA weet het ook niet meer, we laten deze week een andere DA komen voor een tweede opinie.

Omdat dit voor ons ook de eerste keer is hebben we hier geen ervaring mee, ik ben dan ook ten einde raad en ben bang dat ze op den duur toch koliek gaat krijgen.

Alvast hartelijk dank voor jullie reacties!

future_vet

Re: Inseminatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 17:48

Geen baarmoederontsteking opgelopen? Wat zegt de DA?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 17:52

Kan ze hierbij een infectie hebben opgelopen,aangezien ze ook koorts heeft? Ook kan het een ziekte zijn die een hele andere oorzaak heeft uiteraard. Maar een DA komt dus al elke dag. Beterschap!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 17:53

Reactie op de inseminatie?
Sommige paarden reageren heel vervelend op de verdunningsmiddelen die daarvoor gebruikt worden.

Google daar eens op en kijk of wat je vind, lijkt op wat jij ziet aan je paard.

WildbeautyN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-21 18:15

ze heeft geen baarmoederontsteking, dat hebben ze gecheckt, ze heeft nu wel al twee dagen geen koorts meer dus dit is al goed. Ik zal zeker eens online kijken naar reacties i.v.m het sperma. Maar weet je het ooit zeker dat ze daarvan zo ziek zou zijn? Of zou het griep kunnen zijn? Daar dacht de DA ook aan, en dit zou ook wel eens lang kunnen duren.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 18:22

WildbeautyN schreef:
ze heeft geen baarmoederontsteking, dat hebben ze gecheckt, ze heeft nu wel al twee dagen geen koorts meer dus dit is al goed. Ik zal zeker eens online kijken naar reacties i.v.m het sperma. Maar weet je het ooit zeker dat ze daarvan zo ziek zou zijn? Of zou het griep kunnen zijn? Daar dacht de DA ook aan, en dit zou ook wel eens lang kunnen duren.

Ehm, griep is influenza en daar ent je tegen, mag ik hopen! Dat is redelijk dodelijk voor paarden.
Dat zou een dierenarts niet op die manier tegen mij moeten zeggen want dan stond ie gelijk aan de andere kant van het hek. Wegwezen met gebrek aan kennis.

Maar wellicht bedoelde hij het anders. Er zijn wel meer virussen die rondwaren en waar ze even ziek van worden zonder dat het meteen bedreigend is. Dat kunnen ze natuurlijk altijd oppikken.

Het is bekend dat die verdunningsmiddelen niet altijd goed vallen. Als je het opzoekt en je herkent de symptomen, dan weet je in principe genoeg.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 18:40

waarschijnlijk is ze ook niet drachtig vanwege de koorts.

ik zou het in een andere hoek zoeken dan het sperma. Als ze van huis is geweest, kan het zijn dat ze iets anders heeft opgelopen.

WildbeautyN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-21 18:45

Ja we vrezen er ook voor dat ze niet drachtig zal zijn, ze heeft op de DA praktijk gestaan, dus mss daar iets opgelopen, dat denkt mijn vriend toch...

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 18:55

Mijn merrie is bij elke dracht nog ziek geweest van de innesteling... de eerste dierenarts verklaarde mij voor gek want dat bestond niet maar na 4 Drachten weet ik wel dat het zo is... zij was echt zo koliekerig maar dit was na 2 dagen dan wel weer als sneeuw voor de zon verdwenen.