Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Suzanne F. schreef:Soms zijn röntgenfoto’s moeilijk te beoordelen. Soms moet er net iets uit een andere hoek worden genomen of goed worden gekeken met de lichtbak erachter. Als je de foto’s hier neerzet dan gaat de kwaliteit vaak ook nog verloren. Ik ben geen dierenarts maar heb al wel heel wat straalbenen gezien in de jaren. Ik heb er eentje gehad waar twijfels over was maar waar het straalbeen (dus niet het hoefbeen) iets gekanteld lag.
Je hebt dus al een second opinion laten doen?
Gini schreef:Niemand kan een paardenbeen correct beoordelen vanaf een 600 pixels foto op een (vuil) laptopscherm.
Gini schreef:Die hoefbandjes zien er ook niet goed meer uit. En ik denk dat door de verschoven vesica biliaris het best nog moeilijk gaat worden om dit paard terug rad te krijgen.
Suzanne F. schreef:volgens mij bedoelt Gini het sarcastisch aan die smiley te zienGini schreef:Die hoefbandjes zien er ook niet goed meer uit. En ik denk dat door de verschoven vesica biliaris het best nog moeilijk gaat worden om dit paard terug rad te krijgen.
?
Voor zover ik weet zit de galblaas niet in de hoef en hoefbandjes kan je niet zien op röntgenfoto’s, alleen op een scan?