Komende zaterdag heb ik een fotoshoot gepland staan. De fotograaf in kwestie komt dan van een wedstrijd, waar zij oa foto's zal maken van mijn beste vriendin, en rijdt dan naar mij toe. Nu wilt mijn vriendinnetje graag meekomen om me te helpen met de shoot, maar er is eigenlijk geen tijd om haar eigen paard naar haar eigen stal te brengen.
Vermits ze een eigen trailer heeft en zelf rijdt, is het voor haar geen enkel probleem om haar paard gewoon mee te nemen naar waar ik gestald sta.
Ik deel mijn weien met 2 andere paarden/eigenaars, we hebben 2 weien (met een pad er tussen, dus niet aan elkaar grenzend). De bedoeling zou dan zijn om mijn vriendin haar paard op de lege wei te parkeren gedurende de fotoshoot. Haar paard komt dus niet met onze paarden samen te staan. Vriendin haar paard is ook ingeënt tegen alles wat ze maar zouden kunnen tegenkomen op wedstrijd. Dat is bij onze paarden veel minder het geval, die gaan eens blokje om en verder niet.
Lopen we risico door een "vreemd" paard op onze wei te laten?
De fotoshoot zou pakweg 2 uur duren (één van mijn stalgenoten heeft ook geboekt), en dan zijn ze weer weg.
Onze ene wei heeft stallen, de andere niet. Zit daar een verschil? Is het veiliger als we mijn vriendin haar paard op de wei zonder stal gooien, zodat die enkel in contact zou komen met onze waterton en niet ook met de stallen? De wei zonder stallen grenst wel aan een andere wei, waar op dat moment wel of niet 3 andere paarden zullen staan. Of is het risico sowieso te groot en doen we dit beter gewoon niet? Wat denken jullie?
Uiteraard in overleg met de staleigenaar en mijn weidegenoten hoor