Eigenlijk plaats ik nooit wat maar hopelijk kan ik hier misschien tot een oplossing komen.
Sinds een jaar in het bezit van een nu 5 jarige KWPN merrie.. eigenlijk vanaf het begin al niet het meest dikke paard en best sensibel.
Sinds vorig jaar november begon ze ook wat vage klachten te hebben zoals boos kijken met opzadelen, gevoelige rug, wisselende mest en gekke bekken trekken. In januari 2x een soort van koliek aanval gehad (veel liggen en flemen, wilde wel van voerdroog eten maar geen biks) contact gehad met de dierenarts en moest haar een kuur geven voor zand in de darmen.
Gehad en een maand later kreeg ze weer zo’n koliek aanval. Weer overlegd met de dierenarts en besloten een maagscopie te maken omdat ik maagzweren verdacht. Uit de maagscopie kwam niks, bloed onderzocht ook niks bijzonders en haar darmen op zowel zand als wormen gecheckt en hier kwam ook niks uit. Ik moest haar van de dierenarts flink sportbroek gaan bijvoeren buiten haar onbeperkt voerdroog wat ze al kreeg.
Paard is duidelijk aangekomen en ziet er stukken beter uit, het probleem is nog niet 100% opgelost want ze blijft gevoelig op haar buik en haar mest blijft wisselend.
Over het algemeen op stal prima drollen, maar zodra ze in de paddock komt, een halster om krijgt, een paard vertrekt etc gelijk dunne mest en heel veel mestwater. Bij iets verandering begint ze ook gelijk 10x kleine hoopjes te poepen en zit alles onder

Zijn hier mensen met ervaring ?
Op het moment krijgt ze:
3 kilo sportbrok per dag
100 gram oerbalans
1 schep zemelen
10u weidegang
Onbeperkt ruwvoer wanneer op stal
Dit wordt verdeeld in 2 voerbeurten. Ik ben mezelf bewust dat het een beste portie biks is maar van de dierenarts moest ik 4,5kilo per dag geven dus zit er al flink onder.
Mocht ik belangrijke informatie vergeten zijn hoor ik dit ook graag