Ik heb een nu twee jarige hengst staan die "last" heeft van een soort van wratjes rondom ogen neus/mond en bij zijn koker.
Het begon met 1 en inmiddels een bos. De veearts had het niet eerder gezien, gaf aan dat het hem geen kwaad leek te kunnen en wist wel dat enters in de winter wel eens kortstondig huidafwijkingen hebben welke in ze zomer wel weer wegtrekken. Had al eens rond gevraagd en hoor wel dat het door een gebrek aan een vitamine of mineraal kan komen en vaak verdwijnt wanneer ze weer in de zomerweide staan. Hij is verder gezond fit en fitaal, goed in de vacht. Krijgt qua voeding niks speciaals, brok, slobber en (paarden) kuil. Niet anders dan van veulen af aan.
Nergens is er een grotere kennisbank dan Bokt. Vandaar de vraag iemand dit eerder gezien. Ik merk wel dat er plekjes afvallen en dat het weer lijkt af te nemen. Maar iemand misschien een tip hoe ik dit kan bevorderen. Heb in mijn gedachten staan eventueel bloed te trekken op te korten, alleen zal hij binnenkort de weide weer op gaan.