Even de situatie schetsen

Momenteel zijn we bezig met onze merrie te laten dekken. Voor de inseminatie is onze merrie ongeveer een weekje geleden enkele dagen bij onze veearts gestald geweest. Toen ze een paar dagen geleden terug kwam, maakte ze koorts. Die zijn we nu aan het behandelen met antibiotica (op voorschrift van de DA uiteraard), en dat komt wel goed.
Maar we vermoeden dat ze dus ziek geworden is door de blootstelling aan nieuwe bacteriën die ze niet gewend is. Want de merrie is nog jong, bij ons geboren en voorheen nog nooit op een andere stal bij vreemde paarden geweest.
Niet ideaal dus voor de inseminatie, als ze enkele dagen koorts gemaakt heeft. Natuurlijk loop ik nu al een beetje op de zaken vooruit.
Maar, ik wou eventueel toch al beginnen met een kuur om haar immuunsysteem een beetje te bootsen. Zeker voor moest de dekking mislukt zijn, als ze dan de volgende keer terug daar moet blijven.
Ik vroeg me dus af of iemand ervaring heeft met een goed supplement. Liefst niet in poedervorm, tenzij het misschien een lekker smaakje heeft ofzo

Of misschien andere tips om haar immuunsysteem een beetje te verbeteren?
Alvast heel erg bedankt!