Peesblessure na goede echo

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Paardengek95

Peesblessure na goede echo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-21 21:44

Goedenavond,

Eerder had in een bericht gepost over m’n paard met een checkligament blessure. Nu heeft ze een week geleden een controle echo gehad waar de dierenarts erg positief over was. De gaten zijn opgevuld met littekenweefsel. Er zat alleen nog een klein beetje vocht in het been. Ik mag opbouwen met 5 minuten stappen per week en later een drafje. Mocht het been dikker worden moet ik weer wat afbouwen. Nou tref ik haar vaak als ik kom met dat kleine beetje vocht/verdikking in haar been op de plek van het checkligament. Na een minuut wandelen is het vocht weg.

Nou weet ik niet hoe ik het vocht moet interpreteren en wanneer ik nou moet op of afbouwen. Kan ik zolang er vocht in zit wel gewoon blijven opbouwen? Tenzij het veranderd en dikker wordt? Is het normaal dat er nog wat vocht in het been zit terwijl de echo eigenlijk goed was? En hoe lang koelen jullie met een coolpack?

Kidde

Re: Peesblessure na goede echo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 21:56

Ik zou deze vragen bij je dierenarts leggen eigenlijk. Deze weet exact de situatie van je paard en hij heeft er voor geleerd natuurlijk :D

Paardengek95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-21 22:01

Kidde schreef:
Ik zou deze vragen bij je dierenarts leggen eigenlijk. Deze weet exact de situatie van je paard en hij heeft er voor geleerd natuurlijk :D

Ja dat is zeker zo! Is me nog niet gelukt ze te bereiken (belde terug tijdens werk) en dacht vind persoonlijke ervaringen ook altijd interessant!

axel_1997

Re: Peesblessure na goede echo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 22:25

oei dat is een lastige. op zich vind ik het logisch klinken dat het vocht wordt afgevoerd als de bloedstroom actief is, en weer terug zakt bij rust. maar ik kan er verder ook niets zinnigs over zeggen. :(
ik wens je wel veel geluk met de revalidatie.