Allergie Timothee,handjesgras,roggepollen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cilia89
Berichten: 2
Geregistreerd: 30-12-20

Allergie Timothee,handjesgras,roggepollen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-21 08:25

Beste allemaal,

Ik zit met mijn handen in het haar en wellicht dat er mensen zijn die ervaringen hebben of tips hebben. Ik heb een merrie van 9 jaar bijna 10 spring merrie. ik heb haar nu 3,5 jaar en toen ik haar ongeveer een jaar had kreeg ze een heftige allergische reactie met heel veel bulten op haar lijf ze heeft gelukkig niet veel last van deze bulten ziet er alleen verschrikkelijk uit en als ik poets jeukt het een beetje deze reactie trok in een aantal dagen vanzelf weg. ik dacht misschien muggen of andere steek vliegen en heb vliegendeken om gedaan heel lang daarna niks en toen toch weer een keer en trok vanzelf weer weg in een week of zoiets. jaar daarna ook aantal keer en bleef al iets langer en toen in het najaar bleef het wel 3 weken en heb ik da laten komen die heeft spuit gegeven en toen een half jaar lang geen last gehad.
Nu afgelopen zomer weer paar keertjes maar sinds najaar rond november trok het niet meer weg dus 2 maanden geleden weer da erbij spuit erin trok weg maar na 3 dagen kwam weer terug toen weer da laten komen en bloed laten afnemen voor allergie test en aan een prednisol kuur oraal. prednisol werkte top en ik hoefde minder lang te doen dan uiteindelijk was voorgesteld en met afbouwen alles nog steeds goed maar 3 dagen na laatste pil hup kwam weer terug. inmiddels uitslag test en allergisch voor timotheegras en handjesgras en roggepollen en helaas voerde ik muesli met timothee dus gestopt ander voer toch weer een aantal dagen prednisol maar zodra ik stopte kwam weer terug. Toen op de andere boeg gegooid detox kuur appelazijn brandnetel en een sapje van puur tegen allergie en trok na aantal dagen weg en ik dacht jeej is 3 weken weg geweest en nu is het weer terug terwijl ik denk dat het niet in hooi zit en ik weet dat het niet meer in het voer zit. dus nu snap ik er niks meer van en ben ik een beetje wanhopig want op zich heeft ze er niet veel last van maar een heel leven lang met bulten is natuurlijk ook niet de bedoeling. nu heeft mijn da als enige optie nog gegeven imuuntherapie maar dan moet je hele leven lang elke maand serum spuiten en dat vind ik nogal wat plus dat er ook niet zekerheid is dat het echt helpt. een stalgenootje rade nog aan om naar de hoek te gaan maar ook daar hoor ik verschillende verhalen plus dat op hun website ook staat dat allergieen erg lastig zijn en het is wel duur en op zich sta ik open hoor voor alternatieven maar ik ben dus eigenlijk op zoek naar ervaringen en misschien mensen met zelfde problemen die misschien ook al dingen hebben geprobeerd die werken?
Alvast bedankt voor alle tips en trics
Groetjes
Cilia

Eapy

Berichten: 1731
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 08:39

Vooropgesteld; ik vond het moeilijk om informatie uit je stuk te halen omdat het heel chaotisch geschreven lijkt. Maar staat je paard op gras? Zijn de klachten seizoensgebonden? Ik heb mijn ponymerrie behandeld met cetirizine tegen haar pollenallergie, dat hielp erg goed. Den Hoek is een hele fijne kliniek. Sterkte!

Edit: en uiteraard de allergie-triggers weggenomen. Dus mijn merrie stond niet meer op gras en kreeg enkel geweekt ruwvoer.
Laatst bijgewerkt door Eapy op 15-04-21 08:42, in het totaal 2 keer bewerkt

Cilia89
Berichten: 2
Geregistreerd: 30-12-20

Re: Allergie Timothee,handjesgras,roggepollen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-21 08:42

@Eapy, haha sorry voor de chaos het is ook een lang en ingewikkeld verhaal. Ze staat nu niet op het gras maar in de zomer wel maar ze krijgt wel hooi. al heb ik begrepen dat timothee gras niet zomaar hier in de gewone weilanden groeit. de klachten leken in eerste instantie vooral in de zomer maar helaas sinds 2 jaar ook in najaar winter en nu dus hele winter bijna dus lijkt niet seizoens gebonden. Bedankt voor je reactie en tip!