Welk masker voor paard dat verbrand

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sunnda

Welk masker voor paard dat verbrand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-21 16:00

Helaas is mijn nieuwe paard er een die op zijn hoofd bij zijn bles (extreem) verbrand door de zon en volgens de dierenarts komt dit door een proces in de huid.
Een biopt van de lever gaf geen reden en nu is het zoeken naar wat werkt.

Ik zoek dus eigenlijk een zo dicht mogelijk vliegenmasker met een neus die ook echt over de neus heengaag en liefst zo uv werend mogelijk.

Iemand die hier tips of ervaringen voor heeft?

Waarschijnlijk had hij dit al volgens de dierenarts, maar heb hem in december gekocht en op een plek op zijn neus na viel niets op.
Het is ook geen enorm probleem, maar zou wel graag iets vinden wat zijn leven makkelijker maakt.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 18:32

De vliegenmaskers van Cashel zijn daar heel goed voor. De Crusader dan, met en zonder oren te koop, met en zonder neusflap. Bijvoorbeeld: https://www.euro-horse.nl/nl/cashel-fly ... EcQAvD_BwE .
De site ken ik niet hoor, dus of je daar zou moeten willen bestellen durf ik niet te zeggen. UHG shop levert vaak slecht...

Heeft hij geen wit aan zijn benen? Cashel heeft ook hele mooie beenbeschermers die goed UV-werend zijn. Dat zijn de Crusader Leg Guards: https://cashelcompany.com/Shop/Cashel%2 ... Protection .

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 18:56

Inderdaad Cashel crusader!!

marley93

Re: Welk masker voor paard dat verbrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 19:19

Cashel Crusader Extended inderdaad. Gaan ook langer mee dan één seizoen.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 19:38

Niet heel origineel, maar ik kan ook het masker van Cashel aanraden :j Die van mij heb ik al jaren hij is nog helemaal goed

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-21 20:08

Super bedankt voor de reacties.
Nu bestellen en duimen dat het hem helpt.