ontbreken melksnijtand. volwassen tand terug?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

ontbreken melksnijtand. volwassen tand terug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-21 08:47

Mijn bijna 3 jarige hafje heeft 1 melk snijtand nooit ontwikkeld. Nu kwam de tandarts gister die dat constanteerde. Nu is de vraag komt er wel een volwassen tand voor terug? maar dat weten we pas als hij 4/4.5 is.

nu is mijn vraag wie heeft dit ook wel eens gehad met een jonge paard? het is geen ramp als er geen volwassen tand terug komt. Al hoop ik van wel natuurlijk

Verder was hij goed aan het wisselen, En zag zijn gebit er goed uit.

Mloui

Re: ontbreken melksnijtand. volwassen tand terug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 08:52

Het kan zeker gebeuren dat er geen melkelementen aanwezig zijn. Een rontgenfoto kan antwoord geven. Daar zie je de volwassen elementen al op zitten.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 17:41

Ik zou ook gaan voor een röntgenfoto. Stel dat je straks op één na alle blijvende tanden hebt, en die ene waar nu geen melktand voor is, zit er ook maar die kan er niet uit komen doordat de andere tanden in de weg zitten. Dan zou het wel fijn zijn als je dat nu al weet, misschien is er toch iets aan te doen nu.
Die tand die mist, waar zit die? Onder/boven, aan de zijkant, in het midden?

Albert

Re: ontbreken melksnijtand. volwassen tand terug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 17:59

Dit komt vaker voor, je hoeft verder geen actie te ondernemen behalve dat je de wel aanwezige overstaande snijtand zo af en toe moet laten afslijpen mocht er geen blijvend element doorkomen. Voorlopig geen reden tot zorg.