Klachten na prp behandeling

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Georgina_33

Klachten na prp behandeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-21 10:47

Mijn paard heeft vorige week een prp behandeling gehad nadat via een MRI vastgesteld is dat hij een verdikte collateraalband van het hoefgewricht heeft en iets verminderd kraakbeen in het hoefgewricht heeft. Maar 5 minuten na het inspuiten liep hij al moeizaam naar de trailer, de dagen erna had hij met de bocht uit stal draaien erg veel moeite. Maar dit verbeterde elke dag meer. Maar onder het zadel met stappen voel ik toch in 20 min stappen 4 of 5 keer nog een gevoelige pas in de hoek. Maar ik kan weinig ervaringen vinden hoe paarden na de prp behandeling reageerde, zijn er meer waarbij de klachten eerst behoorlijk verergeren?

Tessebes

Re: Klachten na prp behandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 12:14

Wat is het opbouwschema? Geef je nog metacam of zoiets?

Georgina_33

Re: Klachten na prp behandeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-21 15:32

Ik mag nu 60 minuten per dag stappen op zachte bodem, verdeeld over 4 keer per dag aan de hand of onder het zadel. Minimaal 2 weken stappen, mocht hij niet goed aanvoelen dan 3 weken stappen. En daarna 5 min draven en dan terug voor controle. Geen metacam of iets anders van de dierenarts gekregen.

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 16:11

Ik mocht minimaal 2 weken na prp behandeling niet zo heel veel doen met mijn paard. Hooguit 20 minuutjes aan de hand stappen. Juist omdat ze wat pijnlijk kunnen zijn.