Paard met warm achterbeen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

trysteffyJarig

Paard met warm achterbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-21 22:53

Hoi hoi,

Wij zitten enorm in dubio (ik en de eigenaar van mijn bijrijpaard)
Mijn bijrijpaard heeft 3,5 week geleden een dik warm achterbeen opgelopen.
Nou de eerste 2 weken hebben we gestapt en gekoeld en groene klei opgesmeerd en hebben we hem uit de groep gehaald zodat ie rustig kon staan. Dat heeft ie denk ik wel gewaardeerd want hij begon te liggen in de paddock(doet ie alleen als ie zich prettig voelt)
Maar nou we dachten het gaat de goeie kant op been leek wel normaal te worden dus begonnen toen met longeren na het longeren werd het been weer warm we dachten Hmm komt door de zware bodem paar dagen daarna toch opgestapt en gekeken hoe die in de rijbak deed omdat die bodem niet zo zwaar was. Dat leek dus goed te gaan tot ie een dag druk was en eigenlijk alleen maar vandoor wou gaan been weer gloeiend heet. De volgende dag leek het been weer normaal dacht van hij heeft gewoon zich te veel afgezet op het been dat die nog niet sterk genoeg was dus weer geprobeerd paar rondjes te stappen en te draven toen leek het been ook weer normaal. Tot de volgende dag weer warm. Vorige week dinsdag kwam de tandarts ook wel een dierenarts voor mijn eigenpaard en heb gevraagd toen of ze naar het been van mijn bijrijpaard wou kijken nou gekeken was warm. Heen en weer gestapt en gedraafd niks te zien. Tot dat ze een buigproef deed liep ie stokkreupel zei ze... dus gevraagd of haar collega die foto’s en echo kon maken toch langs kon komen zei een afspraak gemaakt voor mijn bijrijpaard. En die kwam afgelopen donderdag. Nou weer het zelfde liedje heen en weer gestapt en gedraafd vond ze hem wel goed alleen het andere been twijfelde ze over. Buigproef gedaan vond hem wat stijf en onregelmatig lopen maar niet stok kreupel maar toch was het been iets dikker en weer warm. Maar ze vond hem op het andere been niet echt lekker lopen. Wat ik wel gek vond hij heeft in januari wel een trap gehad van een ander paard op zijn knie maar dat was mooi genezen je zag hem geen pas kreupel of onregelmatig lopen. Maar ieder geval het ene been waar het om ging op de echo gezet zag ze niks op en daarna op de foto zag ze ook niks wat de oorzaak kon komen ze zag wel iets van wat niet recht was maar ze wist dus niet of het daar door kwam. Heel vaag ieder geval. Nou moest ik dus inflacame geven en ekyflogyl smeren op zijn been en ze had hem een prikje geven voor pijnstilling maar sinds dien zie ik totaal geen verbetering been blijft warm soms echt gloeiend warm dat het nu ook trekt naar de kogel en kroon rand het was eerst alleen de pees gedeelte. Maar vandaag heb ik de laatste inflacame geven omdat die op is maar ik merk echt geen verschil. Hij heeft wel duidelijk last want als ik die gel op zijn been smeer gaat ie omhoog met zijn been. Van de dierenarts moeten die gel tot zaterdag blijven smeren en dan tot volgende week donderdag half uur stappen.
Het geeft mij en de eigenaar geen lekker gevoel dat het been dus ondanks de pijnstilling toch warm en dik word.
Wat zouden jullie doen? Ergens anders een secondupion vragen of afwachten tot volgende week donderdag hoe het gaat? Of de da zelf weer bellen van het werkt niet het word erger. Want ze zei wel als er geen verbetering is over 2 weken moesten we naar de kliniek om daar uit te verdoven het been...

trysteffyJarig

Re: Paard met warm achterbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-21 12:24

Niemand die een weet wat het beste is om te doen :+

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 12:28

Ik zou naar een andere kliniek gaan als je hier geen vertrouwen in hebt. Veel sterkte in elk geval!

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 15:01

Is er bij het kreupelheidsonderzoek niet gelijk uitverdoofd? Ik zou niet langer wachten en gelijk naar de kliniek gaan. Helemaal als jullie beide er geen fijn gevoel bij hebben.

trysteffyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-21 18:42

Pumpkins schreef:
Is er bij het kreupelheidsonderzoek niet gelijk uitverdoofd? Ik zou niet langer wachten en gelijk naar de kliniek gaan. Helemaal als jullie beide er geen fijn gevoel bij hebben.

Nou uitverdoven deden ze dus niet op locatie en dat kon alleen op de kliniek. En dat vond ik echt zo gek. Want haar collega heeft mijn paard wel half jaar terug kunnen uitverdoven.

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 18:55

Naar de kliniek en laten onderzoeken is de kortste klap.