Drie maand terug heb ik een topic geplaatst over ringworm bij het paard.
Even in het kort: mijn paard kreeg een ronde super kleine verdikking (viel bijna niet op).. twee weken later begonnen ineens de haren uit te vallen.
Die avond zelf nog een topic geplaatst en
wat veel mensen dachten/ zeiden dat het ringworm was.
Natuurlijk de andere dag meteen de dierenarts laten komen. Hij zei dat het geen ringworm was en gaf me dan ook alleen een zalf met klein beetje antibiotica om de irritatie wat te herstellen. De dierenarts heeft er twee keer naar gekeken. Ik heb hem hierbij nog gevraagd of het verstandig was om wat haar op de kweek te zetten dan wist ik het zeker, maar dat vond hij niet nodig.
Diagnose volgens hem was: irritatie van de huid.
Ik vond het een beetje vreemd, want het lijkt me niet dat er bij irritatie alle haren uitvallen en ook nog in zo’n begrensde kring.
Ik blijf een beetje eigenwijs en op de dag van vandaag denk ik dat het toch ringworm geweest is..
Ik heb een aantal foto’s van 2,5 maand tijd hoe de plek zich heeft hersteld.
Midden december: (de kleine verdikking achter het zadel. Deze foto is toevallig gemaakt voor mijn zadelpasser. Verdikking zit net achter het kussen):

Eind december:

Eind januari:

Eind februari:

Afgelopen week (maart):

Wat denken jullie? Niet dat ik er natuurlijk nu nog zoveel aan heb, maar mocht het ringworm zijn geweest kan het dan terugkeren op het paard off is ze er nu immuun voor?
Heeft het misschien toch gelegen aan een dekje? (Lijkt mij eigenlijk niet, maar het kan natuurlijk altijd)
Ze is geschoren, ook wel te zien op de foto

De dekens die ze op heeft zijn goed ademend.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties en misschien dat ik iemand anders nog wat wijzer kan maken met mijn foto’s