Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Earth schreef:Je kunt daar nu niks meer over zeggen omdat dit foto's zijn van 5 jaar terug. Het kan inmiddels wel helemaal anders zijn. Dus ik zou als eerste een nieuwe foto maken om daar een goed oordeel over te vellen.
Verder kan gedragsverandering ook komen door pijn, ben je daardoor op je hoofd getrapt?
goldyc schreef:Ik zou inderdaad ook een nieuwe foto laten maken. Op 5 jaar tijd kan er veel veranderen. Ik heb wel een paard gekend met hoefkatrol dat in eerste instantie niet kreupel liep, maar wel bijna onmogelijk samen te zetten was met andere paarden. Achteraf gezien had het beestje gewoon pijn, waardoor ze erg agressief reageerde naar soortgenoten. (De hoefkatrol kwam pas naar boven toen ze wél kreupel begon te lopen en er foto's gemaakt zijn). Een gedragsverandering en/of agressie kan ook voorkomen uit pijn, zeker als ie zoiets anders nooit deed.
Suzanne F. schreef:Nee hoefkatrolontsteking is geen artrose. Dus raar verhaal. Goed beslag is belangrijk en beter wordt het nooit meer. De kans dat hij steeds kreupel is is zeer reeel.