Ik zoek ervaringen en tips met betrekking tot maagzweren

Even wat achtergrond info:
Ik heb roza gekocht in juli 2020
Zij heeft altijd overdag in het land gestaan en snachts op stal, recreatief gereden in bos en bak, kan een leuke M proef wel lopen qua niveau.
In oktober zijn we door mijn scheiding en verhuizing, verhuisd naar een andere stal. Vanaf toen 5 uur paddock zonder eten en daarna een box met 12kg voordroog verdeeld in 3 porties.
Sinds december 2020 loopt Roza al iets gevoelig op haar buik, niet overtuigend maar nu ik terug denk begon het in december al, ik heb als eerste de osteopaat gebeld die is 5 januari geweest, behandeld aan si gewricht en bekken die zaten vast.
Na de behandeling liep ze fijn en ontspannen door haar lijf.
Daarna ook een kuur zandweg gegeven om eventueel teveel zand weg te krijgen omdat ze toch wel erg veel reactie gaf op de flanken.
17 januari is mijn instructrice op roza gestapt omdat ik zelf toen geopereerd was en dus niet mocht rijden. Roza blokkeerde gelijk. Stilstaan happen naar haar been en slaan met dr achterbenen naar haar buik.
Alle alarmbellen gingen af en daarop heb ik de kliniek gebeld voor een afspraak met vermoeden van een maagzweer.
20 januari met een nuchtere Roza naar de kliniek gegaan, eerst een echo van de eierstokken (vanwege de gevoelige flanken) die waren prima.
Toen een scopie, waar duidelijk 1 grote maagzweer te zien was bij de uitgang van de maag richting de darm, de rest van de maag was mooi schoon en totaal niet geïrriteerd.
De da vertelde dat dit type maagzweer vaak word veroorzaakt door stress en vroeg me naar de stalling en hoe ze overkomt qua gedrag.
Ik zie niets aan stress bij haar ik heb het idee dat ze fijn op stal staat en goed in het paddockgroepje past, we hadden geen problemen met rijden,gingen regelmatig op buitenrit en leuke dingen doen, allemaal zonder echte stress.
Plan van aanpak 28 dagen ulcergold en 3 maal daags 20 ml sucralfate, en onbeperkt ruwvoer dit zou moeten helpen.
Na 2 weken zouden we van de hele spuiten ulvergold naar de halve spuiten gaan en van de 3 maal daags sucralfate naar 2 maal daags.
Om te kijken of ik verschil merkte heb ik roza een barebackpad op gedaan en ben er op gaan zitten, ze wilde graag lopen maar op het moment van been geven blokkeerde ze weer compleet, zwiepen met haar staart oren in haar nek en bijten naar mijn benen, echt heel boos en een duidelijk signaal van pijn.
Na overleg een extra week hele spuiten unclergold en 3x daags sucralfate blijven geven daarna echt naar een halve dosis overgaan.
19 februari opnieuw naar de kliniek gegaan voor een nieuwe scopie om te zien of de maagzweer verbeterd was ondanks dat ik met rijden geen enkel verschil merkte.
Deze scopie viel enorm tegen, de maagzweer was even groot gebleven en zelfs iets roder, en er zaten 4 nieuwe rode plekken omheen, het is dus verslechterd ondanks de medicijnen, in overleg gegaan en medicatie met nog 2 weken verlengd en per direct op het gras in plaats van in de paddock.
Ook dit hielp niet, ondertussen zijn deze 2 weken om hebben we de medicatie stop gezet omdat dit geen resultaat geeft.
Ze reageert onverminderd heftig op beenhulpen, er op zitten kan rondje draven kan ook als je maar van haar buik af blijft en haar op je stem in draf zet, op het moment dat je je knieën aansluit en je kuit de buik raakt blokkeert ze en gaat ze staan bijten en slaan.
Kleine kanttekening ik heb er sinds de diagnose 3 keer 10 minuten op gezeten om te kijken of er verbetering is.
Aan de longe wil ze wel lekker bewegen en langs de weg aan de hand vind ze ook heerlijk.
Kliniek zegt wij zijn uitbehandeld, we weten niet meer wat te doen, als je wil door behandelen moet je naar Utrecht, maar misschien is 1 of 2 maanden bijkomen op het land niet verkeerd.
Dus na dit elle lange verhaal, wie herkent deze situatie, heeft er ideeën of suggesties
Groetjes femke en roza