Sinds korte tijd zijn paardlief en ik verhuisd naar de andere kant van het land (Ermelo) en ben ik opzoek naar een goede kliniek.
Het gaat om een haflinger van 23 jaar en sinds korte tijd, wanneer ik opstap geeft hij eenmalig een klein bokje. In de eerste instantie zou je denken dat het iets onschuldigs is maar het zit me toch niet lekker, ook gezien zijn leeftijd en bouw. (hij is licht overgebouwd). Overigens loopt hij wel zuiver en toont hij daarnaast ook geen andere klachten.
Nu komt de 23e de zadelpasser en de 24e de osteopaat om in ieder geval de meest voor de hand liggende dingen uit te sluiten, maar wil ik ook misschien zijn rug en hals op de foto zetten. Noem me een overbezorgde paarden moeder, maar ik kan me snel druk maken om zulke dingen

Nu zie ik alleen door de bomen het bos niet meer, welke kliniek is goed aangeschreven om foto's te maken van de rug en de hals en wat hanteren ze ongeveer qua prijs?
Ik had namelijk al wat rond gebeld maar de prijzen verschillen enorm.
Bodegraven zei rond de 600,-
Lingenhoeve zei rond de 467
De Veluwe zei rond de 360
Nijkerk Hofma en van Gelder zei rond de 150?? (misschien hebben ze dit op 1 foto gebaseerd??)
Zoals je in ieder geval al ziet weet ik niet echt meer hoe ik er naar moet kijken. Paard heeft gelukkig (ik klop het af) nog niet eerder naar de kliniek gemoeten, dus ik ben ook niet helemaal thuis in het wereldje qua ervaringen en welke kosten er te verwachten zijn.
Mocht iemand mij wegwijs kunnen maken, heel graag.