Hoeveel FiberForce

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IsahxGrace

Hoeveel FiberForce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-21 17:04

Mijn leasepaard wil ik volgende week een zandkuur geven echter moet deze 2x per dag gegeven worden. Heb niet helemaal goed opgelet, maar dit is niet haalbaar voor me. Daarom ga ik bakjes met FiberForce muesli en de zandkuur klaarmaken die door stal kunnen worden gegeven. Ik weet alleen niet hoeveel ik hiervan moet geven, iemand die hier meer ervaring mee heeft?

Gaat om een KWPNer en hij krijgt standaard van stal 4x per dag kuil en 2x per dag Masters brok. Daarnaast geef ik hem ook nog Fibrebeet omdat hij weinig bespiering heeft en erg mager was. Het gaat dus echt om een tijdelijke aanvulling van muesli (de kuur duurt 6 dagen), misschien dat ik het daarna wil blijven voeren maar daar ben ik nog niet over uit.

Saaams

Re: Hoeveel FiberForce

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 17:42

Ik geef de zandkuur gewoon 1 keer per dag door de slobber.
Welke vorm heb je?

Ik heb vlozaad.
Slobber weken. Vlozaad mengen en dan voeren. Gaat erg goed. Binnen no time op. :)

Door de muesli zal de mijne het niet eten.

IsahxGrace

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-21 17:47

Saaams schreef:
Ik geef de zandkuur gewoon 1 keer per dag door de slobber.
Welke vorm heb je?

Ik heb vlozaad.
Slobber weken. Vlozaad mengen en dan voeren. Gaat erg goed. Binnen no time op. :)

Door de muesli zal de mijne het niet eten.

Sand-Exit. Dacht er ook over na om het door FibreBeet heen te doen alleen lukt dat me maar 1x per dag, de andere keer moet het dus daar stal gedaan worden en dan is slobber of iets in die richting niet mogelijk

Jets

Re: Hoeveel FiberForce

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 19:16

Ik doe mijn zandkuur altijd door een schep Fiberforce. Eten beide paarden gewoon droog op :)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 19:24

Van die FiberForce mag je best een flinke schep ( of 2 )geven. Is lekker bulkvoer :D

Voor na de kuur zou ik iets anders geven als je paardje bespiering mist en snel te mager wordt.
Fiberforce is ideaal voer voor paarden die te dik zijn of snel te dik worden.

IsahxGrace

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-21 19:30

Pandora2 schreef:
Van die FiberForce mag je best een flinke schep ( of 2 )geven. Is lekker bulkvoer :D

Voor na de kuur zou ik iets anders geven als je paardje bespiering mist en snel te mager wordt.

Oh top! Wat voor voer raad je voor daarna aan? Hij mag namelijk niet veel zetmeel omdat hij daar darmklachten van krijgt

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 10:26

IsahxGrace schreef:
Pandora2 schreef:

Oh top! Wat voor voer raad je voor daarna aan? Hij mag namelijk niet veel zetmeel omdat hij daar darmklachten van krijgt

Het eerste wat in mij opkomt, is voer van Dodson&Horrell. Zij werken echt heel specifiek en hebben voor elk probleem en elk paard op gelijk welk niveau een passend voer.
Ik ben er razend enthousiast over :D

Enige minpuntje is dat het niet overal verkrijgbaar is en nu met de Brexit er ook wat strubbelingen met de leveringen in Europa zijn. Maar dat komt vast wel weer goed.