Care 4 life, pavo.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Foxy123

Care 4 life, pavo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-21 19:04

Ik heb net een lading pavo care 4 life gekocht, zit nu in de auto en lees dat paarden het er niet goed op doen en schrik achtig worden.
Klopt dit?
Waren vrij oude topics, hebben ze dit bij Pavo al aangepast?
Magnesium krijgen ze apart bij, van Puur. Dus dat is geen probleem.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 19:29

gewoon niet meer lezen en het gaan voeren, ik heb het ook wel gegeven, merkte niks bijzonders aan de paarden.

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 19:30

Die van mij krijgt dit nu ongeveer 2 maand! Merk op het gebied van schrikkerigheid eigenlijk niets bijzonders/apart. Ze heeft een koel karakter dat scheelt ook al wel maar merk qua gedrag eigenlijk geen verschil! Weerstand en haar vacht zijn er wel fijn op vooruit gegaan, hier enkel positief ervaren :o!

P.S ik heb hier nog een zak over ivm overgang op ander voer, zit nog voor ongeveer de helft vol (iets minder).
Laatst bijgewerkt door Kristy1998x op 27-02-21 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 19:32

Ik heb het ook een tijdje gegeven. Ook niks abnormaal gemerkt hier.
Gewoon gaan voeren, ze vinden het ook bijzonder lekker :9

xClaudiaaL

Re: Care 4 life, pavo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 19:54

Ik heb het jaren aan m'n merrie gegeven en merkte ook niet dat ze schrikachtiger was. Ze staat nu op Pavo viral, Pavo in shape en Pavo nature's best :)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 19:56

Hier deden ze het er echt heel goed op!

Foxy123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-21 20:17

Oef ;-), thx voor het gerust stellen. Mijn ruin is net oprkelijk rustiger geworden door de mg die ik nu bijgeef, was daarom geschrokken van het feit dat men schreef dat paarden schrikkerig worden van dit voer, kost bijna dubbele van wat ik normaal geef.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 20:31

Ik mag mijn IR shet en oude ruin geen pavo geven omdat ze reageren op de suikers en eiwitten in dat voer. Zelfs al zijn die waarden laag volgens de dealer, toch heb ik altijd problemen als ik iets van pavo probeer. Maar schrikachtig zijn ze er nooit van geworden.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 20:57

Mijn vorige paard kreeg dit er ook bij. Dit was van nature een schrikachtig paard maar werd echt niet erger door de care4 life

Foxy123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-21 21:19

Thx ;-)
Denken jullie dat de kruiden iets goed doen aub?

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 21:26

Die van mij heeft er zeker baat bij gehad en is zichtbaar opgeknapt/haar huid een stuk verbeterd!

Had een erg gevoelige huid, kwam lastig door de verharing heen en schuurde veel. Care 4 life heeft haar hier super in ondersteund, de schuurplekken waren ook binnen no time verdwenen! Merk dat haar weerstand hier een goede oppepper van heeft gehad dus heb er positieve ervaringen mee.
Laatst bijgewerkt door Kristy1998x op 27-02-21 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Foxy123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-21 21:37

Kristy1998x schreef:
Die van mij heeft er zeker baat bij gehad en is zichtbaar opgeknapt/haar huid een stuk verbeterd!

Super, thx, ga het dan toch geven.
Heb nog derma mee van Puur ook. Hopelijk doet het iets.

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 21:39

Heb er even een kleine edit bijgezet!
Proberen kan uiteraard altijd, hier iniedergeval positief verschil. Ik zeg altijd eerst proberen voordat je weet of iets voor jou paard werkt of niet :o.

Foxy123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-21 21:54

Kristy1998x schreef:
Heb er even een kleine edit bijgezet!
Proberen kan uiteraard altijd, hier iniedergeval positief verschil. Ik zeg altijd eerst proberen voordat je weet of iets voor jou paard werkt of niet :o.

Lees het nu pas. Dit klinkt mooi.
Is nog vroeg om te schuren, maar ik wil het nu wat voor zijn, vorig jaar heeft hij enorm geschuurd. Heeft 2 dure dekens kapot gemaakt en ik heb hem dan zo laten lopen helaas.
Dit jaar wil ik er echt alles aan doen om hem te ontlasten.. Dus hoop dat het hier ook zal helpen :-)

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 22:04

Paarden Krijgen hier 1 handje per dag van maar merk geen verschil

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 22:40

Is ook vroeg inderdaad. Die van mij heeft erg moeite met verharen en begon al extreem vroeg flink veel te verharen maar kwam er maar moeilijk doorheen. Zat haar echt in de weg dus vacht eraf geschoren en care4life bijgevoerd want schuurde gigantisch en heeft een gevoelig huidje/weerstand. Dekens zijn in verhouding een stuk duurder dan goede voeding _/-\o_.

Foxy123 schreef:
Lees het nu pas. Dit klinkt mooi.
Is nog vroeg om te schuren, maar ik wil het nu wat voor zijn, vorig jaar heeft hij enorm geschuurd. Heeft 2 dure dekens kapot gemaakt en ik heb hem dan zo laten lopen helaas.
Dit jaar wil ik er echt alles aan doen om hem te ontlasten.. Dus hoop dat het hier ook zal helpen :-)

1 handje is ook niet voldoende om verschil te merken! Gemiddeld advies: 170 gram per 100 kg lichaamsgewicht per dag. Dit is ongeveer 1 KG per dag voor een gemiddeld warmbloedpaard. De benodigde hoeveelheid is afhankelijk van onder andere weidegang en arbeid. Wat voor een paard(en) heb je en wat doet hij/zij gemiddeld qua arbeid?

veranadautje schreef:
Paarden Krijgen hier 1 handje per dag van maar merk geen verschil

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 10:17

Hebben 2 in de winter stilstaande koudbloed grasmaaier en de zomer lichte arbeid. Maar krijgen brok met pure vitamine en ook een handje luzerne

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 11:09

Wat is de reden dat je care4life bent gaan voeren? Mijn merrie kreeg/krijgt 500 gram op een dag, hiermee zal je zeker wel verschil gaan merken. Een handje is vaak niet genoeg :o.

veranadautje schreef:
Hebben 2 in de winter stilstaande koudbloed grasmaaier en de zomer lichte arbeid. Maar krijgen brok met pure vitamine en ook een handje luzerne

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 11:39

Zoals gezegd niet lezen maar gewoon proberen.
Ik sta ook ergens in 1 van die topics, heb het ook een tijd gegeven en mijn pony werd schrikachtig, toen ik dat vaker las gestopt en toen ging het voorbij. Alleen .. achteraf blijkt dat hij in een bepaalde periode van het jaar het altijd wat moeilijk heeft, maakt niet uit wat voer hij op dat moment krijgt ... Dus achteraf gezien kwam het volgens mij helemaal niet van de Pavo, maar het staat wel in het topic :Y)