In oktober hebben we PPID bij hem vastgesteld (hij doet het nu prima met Prascend), een "ziekte" die toch eerder bij de oudere paarden voorkomt. Iets wat mij al deed nadenken, aangezien hij op 2 jaar tijd ook enorm hard is vergrijst (vooral zijn hoofd, maar ook op zijn lichaam).
Vandaag kwam er een second opinion tandarts omdat Rakker soms propjes durfde maken en de vorige niets kon vinden. Zijn kiezen waren ietwat scheef gevijld en hij heeft 3 plugs gekregen in 3 kleine spleten (te klein om echt een diastema te noemen, maar voor de zekerheid toch maar gevuld).
Aan de rondjes in het snij-oppervlak te zien, gokte ze hem echter eerder richting "beginnende senior". 17tal jaar, maar gelukkig zeker nog niet boven de 20 jaar (omdat zijn tanden allemaal nog goed vast zaten en deze meestal iets losser komen te zitten dan).
Het blijft een gok en ik zal er nooit zeker van kunnen zijn, maar 17 jaar leunt dichter tegen het PPID-beeld, zijn grijze haren en zijn kleine kwaaltjes. Het is lastig dat ik het nooit exact zal weten... maar het doet me toch deugd een bevestiging van mijn vermoeden te horen.
Zijn er hier nog eigenaars die niet 100% zeker zijn van hun paardje zijn/haar leeftijd? Of nog eigenaars die plots met een veel ouder paardje zaten? (gelukkig valt het hier nog mee).
Ik hoop hem nog veeeeele jaren bij mij te kunnen hebben